Inlägg från: caruba |Visa alla inlägg
  • caruba

Det sa bara plopp...

T ack för tipset. Jag hittade dom på citygross i Lund idag. Har inte öppnat dom, men tyvärr ser det bara ut som att där står puss och kram på alla..  Får väl öppna dom och sen maila och klaga.. Lite tråkigt ju. ;0)

• caruba

Nu har jag också mailat dom. Det ska bli spännande att se om man får ett svar.

• caruba
    LindaochJohn skrev 2012-02-29 18:03:54 följande:
    Jag mailade Cloetta o de sa att i år ska det inte ha tillverkats några "Lycka" eller "Kärlek" för deras maskin gick sönder..?
    Låter jätteknäppt. Då borde dom verkligen ändra sin hemsida
    www.cloetta.se/sv/Vara-varumarken/Plopp/Plopp-puss--kram.aspx

Snacka om falsk marknadsföring då där är en bild på alla fyra sorter på påsarna.
  • caruba

Känner mig lite smålöjlig men jag har anmält det till konsumentverket.

• caruba
    Hella skrev 2012-03-01 09:29:54 följande:
    Jag tycker inte inte alls att det är smålöjligt, jag är väldigt irriterad på att ha blivit blåst på kärlek och lycka eftersom det var just de två jag var ute efter!
    Kanske fler som ska anmäla dom för lite mer effekt?
  • caruba
    minitoker skrev 2012-03-01 13:33:49 följande:
    Jag är också jättebesviken på att bara få Puss och Kram så jag mailade dem men jag har inte fått något svar på mailet. Kan faktiskt tänka mig att anmäla till Konsumentverket.
    Man kan göra det via deras hemsida. Hur smidigt som helst..
  • caruba

har inte heller fått svar ifrån cloetta...

• caruba

Det är bra i alla fall att dom ändrat på hemsidan. =0)

• caruba
    augustesen skrev 2012-03-07 18:32:33 följande:
    Jag fick 500:- i värdecheckar :)
    Oj, jag är grymt imponerad! =0)
  • caruba

Oj, kollade min mailbox och insåg att jag oxå fått ett mail ifrån dom om förklararing och kompensation... Mycket, mycket imponerad av deras kundservice.

• caruba
    minitoker skrev 2012-03-08 10:59:51 följande:
    Bara jag som inte fått kompensation? *snyft*  =)
    hört något än?
  • caruba

har oxå hört ifrån aftonbladet...

• caruba

Hm, jag hm norpade på aftonbladet och gav dom interjuven.. Man kan ju lätt säga att det artiklen var väldigt vinklad ifrån deras sida.. Men det var ju egentligen bara som förväntat.. Vi vet ju alla hur aftonbladet är.

Dock har cloetta precis ringt och de bad om ursäkt.. Jag gick berättat lite vad jag tyckte och så.
    Och så lovade killen att de skulle skicka mig några prover av deras nya produkter som ska vara istället för kärlek och lycka...

Som jag skrivit innan i tråden jag är imponerad av cloettas kundmottagande även om det inte framkom ifrån artiklen..

• caruba
    skaraborg2012 skrev 2012-03-12 20:21:53 följande:
    Jag mailade Cloetta för ungefär en vecka sedan, (köpte mina plopp för ungefär 3 veckor sedan nu) har väntat läge på svar men det kom nu ikväll.

Är det någon mer som har blivit ombedd att skicka in påsarna till dom för att få kompensation (pengarna tillbaka eller!?!?
    Men tanke på typen av standrard svar så verkar det så.

Jag har köpt 20st påsar, och alla är öppnade i jackten på "kärlek och lycka". Hur ska jag kunna skicka in det?
    Tror dom verkligen att jag vill bli av med mina puss och kram också då?

*Besviken*
    I mitt stod det bara såhär
    Hej!

Kan jag be och få ditt namn och adress så kan jag skicka ett brev med förklaring och lite kompensation.

På återhörande.

Med vänlig hälsning

Åsa Borén
    Konsumentkontakt
Svar på tråden Det sa bara plopp...