Hjälp, hur ska jag klä mig?! (Ej bröllopsrelaterad)
Jag väljer att vara anonym eftersom detta är något som är väldigt känsligt för mig. Jag är inte alls bekväm med mig själv eller min kropp (jag jobbar på det/den). Nu är det dags för en av de värsta sakerna jag vet - köpa nya kläder. Vanliga vardagskläder. Tröjor, byxor. Dels för att jag tycker det är väldigt, extremt tråkigt att titta på kläder och pröva, det har jag alltid tyckt, även när jag vägde hälften av vad jag gör idag, och dels för att jag har ingen aning om vad jag passar i.
Jag är ca 160cm lång och mina mått är ungefär dessa:
Byst - 115cm
Midja - 100cm
Höfter - 125cm
Jag är ganska "smal" upptill över axlarna, inte bredaxlad, och trots att jag ju har en hel del mage, så är midjan ganska markerad.
Är det någon som har några tips på hur jag bör klä mig för att dölja min mage och inte se tjockare ut än vad jag redan är? Vad skulle en kort tjej med generösa former passa i?
Även färgmässigt, vad ska man välja för färger? Jag har gröna ögon och rödbrunt hår, lite fräknar. Som det är nu klär jag mig i stort sett bara i svart, ska jag fortsätta med det?
Alla tips och råd mottages väldigt tacksamt!
Men tips som att gå till butiker och få hjälp av de som jobbar där undanbedes, då jag redan prövat det och gick hem ännu mer förvirrad och kände mig väldigt ful och dålig, då jag nog aldrig fått så många, ja elaka rent utav, kommentarer.