Hjälp, hur ska jag klä mig?! (Ej bröllopsrelaterad)
Låter som om du har liknande mått och kroppsform som mig även om jag är lite smalare i midjan och större över rumpa och byst.
Jag är rödhårig (färgar) och isblå ögon.
Jag har inte fräknar på vintern, men får på sommaren. Blir aldrig brun, bara röd och sen flagnar jag
Jag har hittat ett par favoritbyxor på Zizzi
www.onestopplus.se/products/zizzi-byxa/067911/324324136.aspx
Jag har dessa i svart och grågrön. Dom sitter helt underbart. Eftersom det är bred smock på dom (alltså bred elastisk midja) så smiter dom åt över mage och höfter.
Jag har storlek small på dessa byxor där Och bara det gör ju under för självförtroendet.
Den här typen av klänningar passar bra för såna som oss
www.onestopplus.se/products/zizzi-klanning/068411/324315371.aspx
Just fjärilsärmar är helt perfekta. Dom ska hellst inte gå längre än till armbågen på oss som har lite "fläsk" (för att prata klarspråk ) Och att det är smalare under byst / i midan och sitter löst över mage och höfter är också smickrande.
När det gäller färger så är du nog samma som mig. Minns inte om jag är så kallad "höst, vår, vinter eller sommar" men jag kan ha starka färger, bara dom är kalla.
Så lila, blått, grönt osv funkar jättebra. Även rött (om det är lite dragning åt blått) är smickrande.
När det gäller smink så skulle jag rekommendera blå eller lila färger för att framhäva dina gröna ögon, Mina blåa ögon passar bäst med orange färger, så jag använder mycket koppar där...
Hoppas du blev lite klokare. Det där är en hel djungel.
Men jag kan varmt rekommendera Zizzi. Dom gör moderiktiga kläder, och där utgår dom inte från att alla som är över storlek 44 är äppelformade med smala ben (som Lindex och HM verkar göra). Utan dom vet att det finns alla former även på lite kurvigare.