Hjälp, hur ska jag klä mig?! (Ej bröllopsrelaterad)
Du har ju en fin och välproportionerad kropp!! Skäms inte över den!
En sak man ska tänka på när man är storbystad är att man ska försöka "dela upp" bröstet på olika sätt, tex med v-rigningar, skjortor och koftor. På bilden har du mao gjort helt rätt, även om jag skulle rekommendera lite piffigare färger och kanske något smycke. Men tighta enfärgade rundhalsade tröjor som går upp i halsen går bort!
Jätteviktigt är också att kläderna har rätt storlek, och det är svårt att få till, speciellt om man inte är så bekväm med att prova kläder. Men min rekomendation är att ta med sig inte bara den vanliga storleken in i provrummet, utan även en strl större o en strl mindre. På så vis kan man se bättre hur det är tänkt att kläderna ska sitta. Det ska vara bekvämt, knapparna ska inte strama, det ska inte bubbla ut på konstiga ställen och så vidare. Har man för liten eller för stor storlek så blir resultatet ofta bara att man ser större ut än nödvändigt.
Du har samma problem som jag med en midja högt under bysten och korta ben som får "underdelen av överkroppen" att se längre ut. Förläng benen genom att välja byxor med hög midja. Absolut no-no till sådant som går under naveln. Klockade kjolar som slutar under knät funkar säkert också.
Tänk också på att mörka färger förminskar och ljusa gör större. Det innebär inte att man helt ska unvika vitt om man inte är pinnsmal, men man kan försöka dela av kroppen med tex en mörkare kavaj över en ljus topp osv. Helt svart låter det som om du ska undvika med tanke på de färger du har skrivit att du har...