• kiki

barn är inte välkomna .. hur ska jag skriva det?

Hej allihopa 

Jag behöver hjälp med inbjudningstexten .... vi vill inte ha några barn på bröllopet, men jag vet inte riktigt hur jag ska skriva det på kortet ...

några tips??  

• Svar på tråden barn är inte välkomna .. hur ska jag skriva det?
  • Hipo1

vi skrev:Vi gifter oss i xx kyrka, datum och tid. Bröllopsfest för alla vuxna hålls sedan i xxgården.

• sho

Vi skrev "Barn är fina & underbara, men en dag & kväll  som denna får dom stanna hemma!" :)

• Juni 2012
    sho skrev 2012-02-21 18:39:53 följande:
    Vi skrev "Barn är fina & underbara, men en dag & kväll  som denna får dom stanna hemma!" :)
    Så bör man ju bara skriva om man nu faktiskt tycker det... Tungan ute

Annars bara skriva. åldergräns: x år (kanske 15 eller 18 år?)
  • TheD
    Juni 2012 skrev 2012-02-21 18:49:31 följande:
    Så bör man ju bara skriva om man nu faktiskt tycker det... Tungan ute

Annars bara skriva. åldergräns: x år (kanske 15 eller 18 år?)
    Hahaha! Mmm...vette 17 om alla barn är så underbara :p
  • camillalm

Jag fick en inbjudan där det stod: Barn är underbara men denna dag vill vi fira med våra vuxna vänner. Självklart är ammande barn välkomna.
    Det tyckte jag lät bra.

• Happy Bride

Vi ska inte heller ha barn med på bröllopet. Så vi tänkte skriva något sådant här: Vi älskar våra barn. Men denna dag så är barnen endast välkomna till vigseln, festen firas med vuxna vänner och släktingar. Våra syskonbarn är dock välkommna. Ammande barn är självklart välkommna.

Det där med syskonbarnen vet vi ej riktigt om vi ska ha med. Eftersom de endast ska vara med under middagen....

Vad tycker ni?

• 987654321

Vi skrev: Barnfritt. Ammande barn är dock välkomna

• sweetie darling

Jag fick en inbjudan där det stod:

XX och XX är hjärtligt välkomna att närvara vid vår vigsel och efterföljande fest.

...och längst ner stod det:

OBS! Glöm inte att skaffa barnvakt i god tid.

Svar på tråden barn är inte välkomna .. hur ska jag skriva det?