• hekc

Köp ej era ringar på guldfynd

Hej!

Vill varna er blivande makar att köpa era ringar på guldfynd. Jag och flera andra här på Bröllopstorget har inga bra erfarenheter. Framförallt gällande ringar av vitt guld som inte håller den kvalité som utlovas.  

www.brollopstorget.se/Forum-7-100/m4125486.html

I denna tråd kan ni läsa mer!

• Svar på tråden Köp ej era ringar på guldfynd
  • StaffanCamilla

Jag och min blivande man köpte våra förlovningsringar på Nordstans guld i Göteborg. Fantastiskt bemötande från första stund vi klev in i butiken! Ringarna kom när de skulle men efter någon vecka upptäckte vi att min sambos ring inte var lika fin i guldet som min, det var hackigt och fult. Vi gick dit, inga problem, vi fick t.o.m ha kvar hans ring tills vi fick den nya, trots att hon egentligen var tvungen att skicka med den!
    När den nya ringen kom så ringde de, men denna gången var ringen för stor. Vi gick dit igen, och tjejen som hjälpt oss hela vägen bad så hemskt mycket om ursäkt, hon var så glad att den hade kommit så hon missade att kolla storleken ;) Men hon förminskade den och därefter sa hon, med glimten i ögat, att hon inte ville se oss förrän vi skulle beställa vigselring ;)

Visst, ringarna kanske är lite dyrare än på guldfynd och albrekts, men den servicen vi har fått och får är helt fantastisk!

• lmcl
    lucilella skrev 2012-02-22 15:10:49 följande:
    Jag skulle aldig handla av en kedja så opersonligt då kan man lika gärna handla ringar på Ica. Vi var och titta och skall beställa av www.hellkes.se
    Ja, det är olika vad man tycker är viktigt. En slät guldring är en slät guldring, iaf för mig, och det kvittar var jag köper den, men jag skulle aldrig i mitt liv gå in i kyrkan i en massproducerad polyesterklänning med bara axlar och korsettsnörning som 99% av alla här gör. Smaken är som baken.
  • Fiaa
    masz skrev 2012-02-21 21:34:15 följande:
    Jag köpte en ring på guldfynd.. Hon hade inga inne så hon skulle beställa, men det "gick" inte beställa i min storlek, så hon mena på att jag skulle beställa i fel storlek och sedan betala för att få den förmisklad.. vilket man fattar ganska snabbt att allt handlar om att de ska tjäna pengar.. ruttet tyckte jag
    Jag har köpt min från guldfynd. Ringen gjordes inte heller i min storlek men dom skickade den till deras verkstad och förminskade den iaf åt mig utan extra kostnad. Hon sa att dom ska kunna erbjuda det kunden vill ha. Var i dag och provade den då den kommit tillbaka från varkstaden, är mycket nöjd :)

Trist för alla er andra som inte har bra erfarenhet av guldfynd.. :/
  • Tezzisen
    Tezzisen skrev 2012-02-22 06:21:00 följande:
    Vi var på guldfynd och beställde nya förlovningsringar å vigselring till mig. Skulle ta 2v, ringer dit efter den tiden, visar sig att de beställt fel ringar så det tar ca 2v till, så gick vi in där för ett tag sedan för att höra hur det går...då hade de graverat fel så de behövdes beställas om ytterligare en gång! Så i måndags kom de äntligen...tur att vi var ute i god tid, så det blev tredje gången gilt! Men fina är de iaf =)
    Vill bara berätta att jag kontaktade guldfynd om att vi var ganska missnöjda efter allt strul. Nu får vi ett presentkort på 400kr och det tycker jag är fint gjort av dom! De lyssnade mer på ett klagande mail än när vi var i butiken men som sagt, de har bett om ursäkt nu och vi fick en kompensation Glad
  • M040812J

En fråga, lite ot. Men har guldfynd ett stort utbud av schalins? Är de högre eller lägre i priser på de ringarna?

• Fästmön
    M040812J skrev 2012-02-24 07:37:22 följande:
    En fråga, lite ot. Men har guldfynd ett stort utbud av schalins? Är de högre eller lägre i priser på de ringarna?
    Man kan beställa alla Schalins ringar från Guldfynd men de har inte alla så man kan prova dem. Vi var i flera butiker och jämförde Schalins priser efter att vi bestämt vilka vi skulle ha. Och då kom vi fram till att Guldfynd blev billigast eftersom de hade ngt erbjudande om att den billigaste ringen fick man till halva priset. Men sånna erbjudanden kan de ju ha på andra ställen också. Mitt tips är att kolla runt lite... 
  • Lady Lancelot

Vi har Schalins förlovningsring och vill även ha som vigselring. Min Mtb fick ett födelsedags rabbatterbjudande på guldfynd så jag gick dit för att se om de hade vår viselring men de hade bara vissa av schalins sade hon. Så  går det att beställa ALLA från guldfynd? den unga kassörskan ville väl inte ha den hemma då jag hade 30% rabatt... det gör lite det. ska nog  gå dit igen...

• M040812J
    Lady Lancelot skrev 2012-02-25 17:47:46 följande:
    Vi har Schalins förlovningsring och vill även ha som vigselring. Min Mtb fick ett födelsedags rabbatterbjudande på guldfynd så jag gick dit för att se om de hade vår viselring men de hade bara vissa av schalins sade hon. Så  går det att beställa ALLA från guldfynd? den unga kassörskan ville väl inte ha den hemma då jag hade 30% rabatt... det gör lite det. ska nog  gå dit igen...
    Jag funderar på samma. Det damp ner en 30% rabattkupong här med i veckan. Jag tänkte eventuellt köpa stjärnfall(?) den lätt rundade guldringen och sedan få en sten ditsatt av en annan guldsmed. Det måste ju vara bra mkt billigare än att köpa en redan färdig ring?
  • Aprilbruden

Hej!

Min förlovningsring är köpt på Guldfynd i Falun för 13 år sedan! Haft den på mig varje dag sedan dess, i ur och skur. När jag påtat i blomlandet, varit i stallet, kapat och kluvit vet, bytt däck på bilen, you name it!! Den har knappt en enda repa :)

Vet inte vad det är för märke på den då det var så längesedan, men den är svagt rundad, 4 mm bred och inte alls kupad på undersidan för att "spara" på guldet!!

Tror inte heller att det var något dåligt bemötande i butiken och vad jag vet tog det bara någon vecka innan vi kunde hämta ringarna som då var graverade och klara. Om jag inte minns fel fick vi betala 1100 för båda våra ringar!!!

• Aprilbruden
    lucilella skrev 2012-02-22 15:10:49 följande:
    Jag skulle aldig handla av en kedja så opersonligt då kan man lika gärna handla ringar på Ica. Vi var och titta och skall beställa av www.hellkes.se
    Då handlar du väl inte heller kläder på H&M, Lindex, KappAhl, MQ eller nåt sånt heller eller???
  • Lady Lancelot
    M040812J skrev 2012-02-25 19:53:32 följande:
    Jag funderar på samma. Det damp ner en 30% rabattkupong här med i veckan. Jag tänkte eventuellt köpa stjärnfall(?) den lätt rundade guldringen och sedan få en sten ditsatt av en annan guldsmed. Det måste ju vara bra mkt billigare än att köpa en redan färdig ring?
    Jag maila till Guldfynd och fråga de sade att de tar in alla ringarna. Så jag tog med mig mailet för annars trodde de mig inte. Butisks damen skulle kolla upp priser & om rabbaten gällde. priset på ringen låg på 38.8??!!!! hon visste inte om rabbatten gällde då hon fått olika svar efter som detta då blir en beställningsvara! allts 28.??? med ev rabbat MEN!!! jag visste att samma ring på ur& Guld (i Mariestad)  i höstas kostat 29.??? och på Hedbergs 27.???. så jag ringde Ur & guld hon säger att Scharlins pris ut i butik är 28,??? och att de har 20% på ALLA förlovnings och vigselringar så då hamnar vi på 22,??? SÅ KÖP INTE SCHARLIN PÅ GULDFYND de slog helt sonika på 10,000 för jag tror inte att scharlins har olika pris till olika kedjor! Sen har de ju andra smycken så  jag säger inte att man inte ska handla där men jag tänker inte köpa min vigselring där i alla fall. Butiksdamen på Guldfynd var trevlig och kollade upp så eloge för det i alla fall.
  • Chicita
    Lady Lancelot skrev 2012-03-17 10:56:09 följande:
    Jag maila till Guldfynd och fråga de sade att de tar in alla ringarna. Så jag tog med mig mailet för annars trodde de mig inte. Butisks damen skulle kolla upp priser & om rabbaten gällde. priset på ringen låg på 38.8??!!!! hon visste inte om rabbatten gällde då hon fått olika svar efter som detta då blir en beställningsvara! allts 28.??? med ev rabbat MEN!!! jag visste att samma ring på ur& Guld (i Mariestad)  i höstas kostat 29.??? och på Hedbergs 27.???. så jag ringde Ur & guld hon säger att Scharlins pris ut i butik är 28,??? och att de har 20% på ALLA förlovnings och vigselringar så då hamnar vi på 22,??? SÅ KÖP INTE SCHARLIN PÅ GULDFYND de slog helt sonika på 10,000 för jag tror inte att scharlins har olika pris till olika kedjor! Sen har de ju andra smycken så  jag säger inte att man inte ska handla där men jag tänker inte köpa min vigselring där i alla fall. Butiksdamen på Guldfynd var trevlig och kollade upp så eloge för det i alla fall.
    Många gånger när det är någon större "rea"  så smyghöjs priserna ett tag innan. Och det gäller inte bara förlovningsringar på guldfynd, utan många andra saker.
    Oftast hemelektronik mm.

Vi hittade vår TV 5000:- billigare på en annan kedja (till och med en uppgraderad modell) än hos en konkurrerande kedja med "superrabatt" Flört 
  • M040812J

Idag köpte jag stjärnfall, eller motsvarande. Schalins var det iaf. Betalade 4000kr den är rätt lätt, 5mm bred. Men det kändes prisvärt. Rabatten gällde iaf på min ring :)

Svar på tråden Köp ej era ringar på guldfynd