Inlägg från: Anonym (Tveksam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tveksam)

Ok att ta med annan än partner?

Till en av mina vänner skickade jag en +1 inbjudan. Det vill säga rätt ta med sig någon på festen. Anledningen till att jag gjorde detta var dels för att han bor långt bort och inte känner någon av de övriga på festen och dels för att jag inte visste om han i nuläget dejtade någon eller inte.

Han hörde av sig för ett par veckor sedan och sa att troligen kommer att komma själv eftersom han inte träffar någon. Vi har då räknat med att han ska komma själv och hade redan planer på att bjuda in en annan vän.

Men igår hörde han av sig och skrev att han skulle vilja komma med en killkompis eftersom de efter bröllopet hade tänkt att resa vidare och besöka någon annan vän.

Den här personen är någon jag inte känner och jag tycker det känns olustigt att betala 1000 kr för någon man inte har en aning om vem det är, samtidigt tänkter jag att det egentligen hade varit samma sak om hade tagit med sig en tjej som han nyligen hade träffat.

Hur hade ni gjort om ni varit i min sits?

• Svar på tråden Ok att ta med annan än partner?
  • Anonym (Tveksam)

Jo det kan jag ju förstås göra. Jag vet att jag har möjligheten att säga nej men jag tänker lite på att han inte känner någon annan och måste ju resa hit själv och fixa boende på egen hand.

Samtidigt är det 1000 kr extra som vi hellre skulle lägga på att ytterligare en vän till oss skulle kunna komma... 

• Anonym (Tveksam)

Tack för era svar. 

Jag vill understryka att jag hade givetvis accepterat att han hade föreslagit sin komis om han hade sagt i samband med att han osade. Men nu sa han ju till oss att han skulle komma själv så vi hade liksom redan räknat med att han skulle komma själv.

Jag tycker också att det känns lite olustigt just det här med att det är två kompisar som ska på resa. Som om mitt bröllop bara skulle vara del av en turistupplevelse på vägen till någon annanstans. 

Vi har ju ett ganska litet och intimt bröllop, inte en stor fest för flera hundra.

Jag måste nog ta mig en funderare till på hur vi gör.... och kanske be min vän att berätta lite mer om den här kompisen. Egentligen finns väl inget som hindrar att de reser hit tillsammans och att kompisen hittar på något annat under kvällen eller kommer efter middagen kanske... 

Men tack för alla era åsikter. Det hjälper mig att reda ut mina egna Glad 

Svar på tråden Ok att ta med annan än partner?