Hej igen!
Först vill jag be om ursäkt för att jag inte har svarat tidigare... Jag är här inne så väldigt sällan, så därför råkade det bli så här. Så du inte tror att jag är helt nonschig...
Ja, det verkar som vi har lika samma tankar o planering. =)
Det låter ju kanon med Ödeshögs Folk Park... Hur har det gått med förhandlandet om priset? Eller du har inte kommit så långt än...?
Vi ska ju hyra hela vandrarhemmet i Borghamn, men vi har absolut inte råd att betala boendet till alla gäster, så dom får bo där till ett självkostnadspris... O vi hoppas ju att dom flesta gästerna vill bo där tillsammans med oss, vilket vi tror dom kommer vilja... Men där finns kanske nån enstaka som inte vill det, så vi ska också tipsa om lite olika andra boende runtom. Spriten däremot kommer vi bjuda på... När vi ändå är nere i Skåne o hälsar på, så kommer vi ta en dagstur till Tyskland o handla hem sprit för en billig peng. Vi satt o räknade på hur mycket vi kände att vi kunde och hann spara ihop på ca 20 månader, o kom upp till 100000 kr. Sen om vi behöver använda alla pengarna eller inte, det får vi se. Jag tror absolut inte att vi kommer överskrida den summan, o det kan vi inte heller för det är liksom max vad vi har, men jag tror inte vi behöver vända o vrida på vartenda krona heller för att få det att gå ihop... Och har du några bra budgettips så tas dom tacksamt emot! =)
Wow, det var ju verkligen skillnad på budget om man jämför med förra gången du var gift... Men sen o andra sidan så blir ju allt dyrare också med åren. Har ni kommit fram till vad budgeten kommer ligga på, eller det är fortfarande ca 70000 kr?
Catering genom Ica Maxi, det har jag inte tänkt på... Ska kolla upp det också. =) Annars har vi hittat ett ställe i Gränna, ett cateringställe som jag inte kommer ihåg vad det heter... Men Maxi är nog absolut billigare, o det är ju alltid bra att ha alternativ.
Vi hade tänkt oss grönt tema, olika gröna nyanser, och nån färg till. Antagligen nån typ av röd, mörkröd, men det är inte riktigt spikat än... Kul idé med polkagrisarna, iom era norska gäster också. Vi har inte riktigt bestämt oss än om vi ska ha nån goodiebag/give away till gästerna, o vad det blir isf...
Jag har inte hittat nån klänning än... Jag kollar o kollar o kollar i olika bröllopstidningar på en massa klännningar, men har inte hittat nån WOW-klänning än... När jag väl hittar vad jag vill ha, så ska jag få den uppsydd genom en väninna som har eget företag o då en sömmerska... Har du hittat nån klänning än?? Jag kan hålla med dig lite om att din/vår röst ska väga lite mer, men samtidigt så vill man ju att ens blivande ska gilla den lika mycket som man själv gör... För man vill ju att han ska tycka att man är världens finaste när man står bredvid honom när man ska vigas... Eller hur? =)
Det kommer bli en borglig vigsel... Hur ska ni ha det? O när va det nu ni skulle gifta er, var det nu i år eller nästa år?
Jag har sett den andra länken du har tipsat om, så jag kikar lite där också...
Fortsatt lycka till med all planering!! Vi hörs igen.... =)