• Tokig

Hjälp!!! Tips på vackra/speciella lokaler

Precis som rubriken lyder vill jag ha tips på vackra/annorlunda/speciella festlokaler. Cool byggnad? Vacker omgivning t ex vid havet eller landet...

Vi har en budget på cirka 1000 kr/kuvertet och då ska allt utom baren efteråt ingå. Naturligtvis är allt under 1000 kr bara superpositivt.

Alla lokaler i Nordvästra skåne, Jönköpingsområdet och Uppsala tas tacksamt emot.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-22 11:50
    Jag glömde... det ska helst finnas boende för 60-100 personer på platsen.

• Svar på tråden Hjälp!!! Tips på vackra/speciella lokaler
  • Sara 120707

Kanske lite längre söderut än vad du tänkt dig men jag tycker inte att det finns någon natur som kan tävla med den kring brösarps backar.

Där finns två ställen som ligger i din prisklass drakamöllan och brösarpsgästgifveri. Båda har underbar mat.

Gästgifveriet har mkt fler sängplatser men drakamöllan har vackrare natur och mer charm(tycker jag).

Gästis ligger inne i brösarp medans drakamöllan ligger inne i naturskyddsområdet med hedar och bokskogen.

http://drakamollan.se/

http://www.brosarpsgastgifveri.se/

• Tokig
    Tosan skrev 2012-02-22 21:42:47 följande:

Medevi brunn är jättefint var där på bröllop för några år sedan,men har ingen aning om kostnader.

www.medevibrunn.se/

Jättefint men vi har inte riktigt nån anknytning till Motala.
  • Pyttsan

Bollar lite idéer bara. Finns det något zoo som kanske har en restaurang? En botanisk trädgård? Något gammalt konstnärshem? 

Kan du googla turistattraktioner? Det kanske dyker upp nånting ni inte har tänkt på! Lycka till!! 

• Tokig

Sara 120707: Ligger det i Skåne?

• Tokig
    Sara 120707 skrev 2012-02-22 22:05:13 följande:
    Ja, på mitten av skånes östra kust.
    Vad märkligt... googla och hamnade i Motala Foten i munnen Ska kolla igen då! Tack!
  • Tokig
    Sara 120707 skrev 2012-02-22 22:05:13 följande:
    Ja, på mitten av skånes östra kust.
    Står såhär på hemsidan: "Medevi Brunn är vackert beläget i norra Östergötland, 18 km norr om Motala, 84 km söder om Örebro, tydligt skyltat från riksväg 50."

Hittar inget i Skåne...
  • Tiwen83

I Uppsala kan man hyra tex Orangeriet i Botaniska trädgården att hålla festen i. Kolla in länken www.botan.uu.se/cafe/fest.html för mer info. Var inte så himla dyrt att hyra där!

• Stitch

Hovs Hallar, där är ju omgivningarna oslagbara.
    Eller ligger det kanske i södraste Halland?
    Glad

• Tokig
    Stitch skrev 2012-02-23 15:52:01 följande:
    Hovs Hallar, där är ju omgivningarna oslagbara.
    Eller ligger det kanske i södraste Halland?
    Glad
    Har faktiskt ett möte inbokat med dom på lördag. Men jag tycker det är svårt. Har aldrig varit där innan. Har du varit där? Kan du berätta mer om stället? Platsen? Hur är det där på hösten eller funkar det bara på sommaren?
  • Stitch

Hovs hallar är vårt favoritställe! Vi bor inte i närheten men åker dit minst två-tre gånger per år bara för att njuta, alla årstider. Det känns som utomlands!

• Tokig
    Stitch skrev 2012-02-24 08:07:02 följande:
    Hovs hallar är vårt favoritställe! Vi bor inte i närheten men åker dit minst två-tre gånger per år bara för att njuta, alla årstider. Det känns som utomlands!
    Åhhh snälla berätta allt du vet. Hur ser lokalerna ut etc. Vi kommer vara runt 90 personer. Tror du det passar? Finns det plats att äta i ett rum och ha dans/bar i ett annat? Hur är maten? Rummen? Personalen? Finns det någon vacker plats utomhus passande för vigsel? Är det tak på terrasen? (tänker som back-up vid regn).

Vill du inte skriva här så kan du väl skicka ett meddelande. Skulle verkligen vara tacksam.
Svar på tråden Hjälp!!! Tips på vackra/speciella lokaler