Inlägg från: lisskulla |Visa alla inlägg
  • lisskulla

Snål sambo...eller är det fel på mig?

Marylojs skrev 2012-02-25 16:50:55 följande:
    Jag tycker att det är märkligt att ens tänka tanken på att gifta sig om man inte har släppt tanken på "mitt och ditt". 
    Håller SÅ med. Ledsen, men lite omoget är det att köra egna race med pengar, och vara så ego så att han har ett bilkonto. Blir det hans egen bil då? Som hon inte får åka med? Menar inte att såra nån, men jag tycker att det är mär´kligt.
  • lisskulla

Hej! Märkte att jag lät inte varken tolerant eller ens trevlig i mitt svar ovan. Jag först om TS är besviken. Jag tycker att det är trist intsällning av honom att tjuvhålla på pengar, då det är sån obalans i ekonomin.
    I vår familj går allt in (lön, bonus, barnbidrag, tillskott) in på ETT gemensamt konto. vi har varsina kort kopplande till det. Sedan har vi två varsina separata konton. Om jag tex vill ha nåt fint, men rätt onödigt typ en dyr väska, då säljer jag av lite grejer på Tradera och samlar in på mitt eget konto.

Jag har bara så oerhört svårt att förstå de som har helt separata ekonomier, speciellt då inkomsten är så olika.

Svar på tråden Snål sambo...eller är det fel på mig?