• KimLarsson85

Drinkuppsättning

Jag behöver tips på ca 5-7 drinkar med relativt enkla ingredienser som gärna även kan experimenteras ihop till andra lämpliga drinkar. Är det någon som har sin drinklista spikad? Gärna även förslag på någon alkoholfri drink.

• Svar på tråden Drinkuppsättning
  • Chicita

San Francisco:
    4 cl vodka
    2 cl bananlikör
    Apelsinjuice
    Toppa med Grenadin och rör om

Tequila Sunrise:
    6 cl vit tequila
    Apelsinjuice
    Toppa med Grenadin men rör inte om

Screwdriver:
    6 cl vodka
    Apelsinjuice
    (ska egentligen skakas, men funkar bra att bara röra om också)

Orgasm:
    3 cl Vodka
    3 cl Baileys
    Mjölk
    Rör om

Melon ball:
    6 cl Melonlikör (midori)
    Mjölk eller fruktsoda
    Rör om

Gin & Tonic:
    6 cl Gin
    Indian Tonic

Alkoholfria

Live another day (ser ut som en Tequila sunrise)
    50% apelsinjuice
    50% fruktsoda
    toppa med Grenadin men rör inte om

Summer breeze
    50% flädersaft
    50% fruktsoda eller sockerdricka

Det enklaste är annars att köpa olika Schweppes och exotiska juicer, bara använda vodka som drinkbas och köra "grogg-aktiga drinkar"

• KimLarsson85

Tack snälla, precis såna tips jag letade efter! Finns det fler förslag?

• Chicita

www.cocktailguiden.com/

Du har ju även:
    Rom och cola
    Dagens/ kvällens (heter olika på olika ställen) vitt vin och fruktsoda

Jag letade efter vår drinklista, vi hade 12 drinkar med alkohol och 6 utan. Många av dom hade vi (eller han som stod i baren) komponerat själva för att komma undan med så få ingredienser som möjligt...
    Men en av drinkarna var en Muddy water som ser äcklig ut men ska vara jättegod (fast vi döpte den till Digerdöden då alla drinkar hade medeltidsinspirerade namn)
    Tyvärr hittade jag den inte...
    Men efter några år i bar så kan jag ju några enkla drinkar i alla fall Flört

Muddy Water:
    4 cl rom
    1/3 apelsinjuice
    2/3 cocacola

En annan väldigt enkel är att blanda Hypnose (likör) med fruktsoda. Hypnose har en jättehäftig färg den ser nästan självlysande ut.

• Dina

Hittar inte Hypnose likören på Bolagets hemsida.. Var hittar man den??

• Chicita
    Dina skrev 2012-03-01 16:05:29 följande:
    Hittar inte Hypnose likören på Bolagets hemsida.. Var hittar man den??
    Jag har köpt på systemet i alla fall... 
    Men jag har nog "döpt om den" märkte jag Skäms 
    http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=hpnotic&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Lik%C3%B6r&groupfiltersheader=Default&artikelId=192335&varuNr=788&filters=searchquery%2cvarugrupp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dhpnotic%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dLik%25c3%25b6r%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252cvarugrupp%252c 

Hpnotic hette den visst. Jag har läst Hypno..nånting och lagt till se istället för tic 
Svar på tråden Drinkuppsättning