Drinkuppsättning
Jag behöver tips på ca 5-7 drinkar med relativt enkla ingredienser som gärna även kan experimenteras ihop till andra lämpliga drinkar. Är det någon som har sin drinklista spikad? Gärna även förslag på någon alkoholfri drink.
Jag behöver tips på ca 5-7 drinkar med relativt enkla ingredienser som gärna även kan experimenteras ihop till andra lämpliga drinkar. Är det någon som har sin drinklista spikad? Gärna även förslag på någon alkoholfri drink.
San Francisco:
4 cl vodka
2 cl bananlikör
Apelsinjuice
Toppa med Grenadin och rör om
Tequila Sunrise:
6 cl vit tequila
Apelsinjuice
Toppa med Grenadin men rör inte om
Screwdriver:
6 cl vodka
Apelsinjuice
(ska egentligen skakas, men funkar bra att bara röra om också)
Orgasm:
3 cl Vodka
3 cl Baileys
Mjölk
Rör om
Melon ball:
6 cl Melonlikör (midori)
Mjölk eller fruktsoda
Rör om
Gin & Tonic:
6 cl Gin
Indian Tonic
Alkoholfria
Live another day (ser ut som en Tequila sunrise)
50% apelsinjuice
50% fruktsoda
toppa med Grenadin men rör inte om
Summer breeze
50% flädersaft
50% fruktsoda eller sockerdricka
Det enklaste är annars att köpa olika Schweppes och exotiska juicer, bara använda vodka som drinkbas och köra "grogg-aktiga drinkar"
Tack snälla, precis såna tips jag letade efter! Finns det fler förslag?
www.cocktailguiden.com/
Du har ju även:
Rom och cola
Dagens/ kvällens (heter olika på olika ställen) vitt vin och fruktsoda
Jag letade efter vår drinklista, vi hade 12 drinkar med alkohol och 6 utan. Många av dom hade vi (eller han som stod i baren) komponerat själva för att komma undan med så få ingredienser som möjligt...
Men en av drinkarna var en Muddy water som ser äcklig ut men ska vara jättegod (fast vi döpte den till Digerdöden då alla drinkar hade medeltidsinspirerade namn)
Tyvärr hittade jag den inte...
Men efter några år i bar så kan jag ju några enkla drinkar i alla fall
Muddy Water:
4 cl rom
1/3 apelsinjuice
2/3 cocacola
En annan väldigt enkel är att blanda Hypnose (likör) med fruktsoda. Hypnose har en jättehäftig färg den ser nästan självlysande ut.
Hittar inte Hypnose likören på Bolagets hemsida.. Var hittar man den??
Sorry... Hpnotiq