• Estelle

Vad tycker ni om dem här smyckena?

Hej!

Jag undrar vad ni tycker om dessa smycken?

Är dem för överdådiga eller går dem bra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 16:08
    Jag fick inte upp bilderna så dem fick komma i efterhand.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om dem här smyckena?
  • Estelle
    Estelle skrev 2012-02-26 08:24:57 följande:

Skulle ringen passa bra med den här:

Jag menar halsbandet.

• Estelle
    Chicita skrev 2012-02-26 10:12:02 följande:
    Ringen är väl det minsta bekymret tycker jag...

Halsbandet är lite (ursäkta uttrycket) vräkigt. Och det skulle funka mycket bättre till en enkel klänning utan massa detaljer, rysch och pysch.

Ska ringen vara din vigselring eller är det bara ytterligare en assecoar?
    Om det är din vigselring så kan du ha den till vilken klänning som helst. Man behöver inte matcha klänningen med vigselringen.
    Vigselringen ser ut ungefär sådär, hittade inget exakt bild...
  • Chicita
    Estelle skrev 2012-02-26 10:51:03 följande:
    Vigselringen ser ut ungefär sådär, hittade inget exakt bild...
    Ok bra då har vi rett ut det Flört

Jag håller med daniiel om klänningstipsen. Halsbandet skulle funka bättre med någon av dom klänningarna.

Ju mer detaljer i klänningen - destå mindre andra "dekorationer" behöver man.
    Men ju enklare klänning - desstå mer kan man "blinga på" Glad
  • Chicita
    Estelle skrev 2012-02-26 08:24:57 följande:

Dom här skorna var faktiskt coola och skulle passa med både en längre och en kortare klänning.
    Tack vare platån så blir inte klacken så hög som den ser ut att vara, så om man är van att gå i klackar så kan man nog klara av att ha dom här (i alla fall nästan hela kvällen) Glad
  • Estelle
    Chicita skrev 2012-02-26 11:31:53 följande:
    Dom här skorna var faktiskt coola och skulle passa med både en längre och en kortare klänning.
    Tack vare platån så blir inte klacken så hög som den ser ut att vara, så om man är van att gå i klackar så kan man nog klara av att ha dom här (i alla fall nästan hela kvällen) Glad
    Inget problem för mig, jag klarar det.
  • knyttan

Om du vill ha det halsbandet så håller jag med om att resten måste vara rätt nedtonat, enkel klänning, enkel håruppsättning mm.
    Det sägs att en kvinna bara ska bära fem smycken /acessoarer samtidigt, det tycker jag är en ganska bra regel som jag brukar hålla på. Och ju mera uppseendeväckande varje grej är i sig dessto färre kan man ha. Jag älskar stora och iögonfallande smycken, men då brukar jag bara ha en stor grej och sen låta resten vara enkelt. Ett par riktigt stora örhängen och inga andra smycken t ex.
    Om man tex ska ha tiara eller hårdekorationer så tycker jag att man ska låta det vara huvudattraktionen och bara ha ett litet tunt halsband. Annars så kommer "du" att försvinna bland alla grejor liksom.

• Estelle

OK, tack så hemskt mycket för alla tips!

• Estelle

Skulle halsbandet gå lika bra med den här:

• Estelle

Då får jag offra halsbandet för jag tänker inte för något i världen ha en "enklare" klänning!

Svar på tråden Vad tycker ni om dem här smyckena?