• sofiasmamma

Första dansen?

Vi hittade låten att dansa första dansen som gifta till, det blir "When I fall in love" med Nat King Cole.
    ">

Vad dansar/dansade ni till?

• Svar på tråden Första dansen?
  • sollan

Vi tänker dansa första dansen som gifta till För att du finns , Sonja Alden

Blivande vårbrud
  • Dolly P

Ska ni dansa vanlig hedlig tryckare eller ska ni dansa vals? Vi funderar på om man kan köra en vanlig tryckare, då min blivande verkligen inte vill dansa vals.Skrattande

• chrpe

Vi ska dansa vanlig tryckare till min absoluta favorit låt Wonderful tonight med Eric Clapton

• CarolineJohan

Det blir en vanlig tryckare/kind-mot-kind/tätt-ihop! Känns mer naturligt för oss och känslan vi vill ha på festen! Låt är ej bestämt... Beror på vad vår trubadur väljer för låtar till vigseln (bland våra förslag), men några förslag vi har är Amanda Jensens I chose you eller någon Winnerbäck-låt. Gillar Lalehs nya låt Some die young något sjukt mycket och det skulle i så fall symbolisera en familjesak, vilket skulle kännas bra, men vet inte riktigt vad det blir än...

• daniiel

Efter väldigt många om och men, så bestämde vi oss ca 2 dagar före bröllopet för denna:

Amanda Jenssen - I choose you (ingen av oss gillar henne egentligen)

De andra kandidaterna som vi valde mellan var dessa två:

Lifehouse - You and me

Imelda May - Falling in love with you again

• sofiasmamma
    Dolly P skrev 2012-02-25 18:57:22 följande:
    Ska ni dansa vanlig hedlig tryckare eller ska ni dansa vals? Vi funderar på om man kan köra en vanlig tryckare, då min blivande verkligen inte vill dansa vals.Skrattande
    Vi hade tänkt ge oss på en vals, men det är väl inte direkt en valsmelodi... vet inte vad det blir riktigt, en slow fox kanske? :)
  • Happy Bride

Vi ska inte ge oss på vals utan vi kör på en "tryckare" istället. Ett säkert kort *hehe*

Leda på youtube efter en låt. Fin men lite udda ville vi ha. Tillslut så hitta vi denna:

">

blir tårögd varje gång jag hör den =)

• sommar2014

Det är svårt att hitta moderna och bra låtar som går i valstakt! Men Amanda Jenssens låt gör faktiskt det! Tack för tips, den låten lägger jag in i min bröllopslista!

• Anneli256

Vi har blivit lite USA inspirerade.. vi ska överraska typ

">

tycker det är en kul grej. Min m2b håller på med ett musikmeadley som passar oss.. låtar och ljudeffekter som har betydelse .. ska bli så kul bara att börja övaGlad

• BlomAnna
    sommar2014 skrev 2012-02-25 22:15:21 följande:
    Det är svårt att hitta moderna och bra låtar som går i valstakt! Men Amanda Jenssens låt gör faktiskt det! Tack för tips, den låten lägger jag in i min bröllopslista!

Nothing else matters med Metalica går också i valstakt om man gillar rock För oss känns det rätt onaturligt att dansa både vals och tryckare eftersom vi inte är några som dansar nånsin (om man bortser från när vi larvar oss hemma). Vi funderar på att inte dansa någon första dans alls men samtidigt känns det som att det hör till så om vi dansar kommer vi troligen dansa till Curly Sue med Takida

eller Only you can love me this way med Keith Urban

för att texterna så mycket talar om vad vi känner för varandra.
  • Lillis82

Vi skall inte ha någon direkt kärlekslåt.. ha ha.. utan vi skall ha den låten som vi alltid dansat till sen vi träffades första gången.. 

Just like Jesse James med Cher.. 

• daniiel
    sommar2014 skrev 2012-02-25 22:15:21 följande:
    Japp :) De andra två jag länkade till går också i valstakt :) Vi hade tänkt försöka oss på att valsa, men maken ville inte börja träna förrän någon vecka före bröllopet och då var det rätt kört, så det blev en vanlig tryckare ändå :)
  • 1700tal

Vi kör en traditionell vals till denna underbara:
    ">

Detta musikstycke var bland det första vi bestämde när vi började drömma om bröllop för flera år sen. Och en av de saker ang. bröllopet som blivanden är mkt angelägen om. Så så blir det!

• 1700tal

Kanske skulle tillägga att det är "The second waltz" av Dmitri Shostakovich. Är nog den pampigaste vals jag vet och älskar den lite melankoliska tonen...

Svar på tråden Första dansen?