Nervös för att jag inte ska gilla ringen!!
Vi har valt att designa våra egna ringar eftersom vi har fått endel arveguld att använda till detta.. Vi har varit hos guldsmeden två gånger nu och pratat igenom designen, första gången hade vi med oss olika bilder som vi visade på hur vi ville ha det. Då kändes det som om guldsmeden var helt med på hur vi tänkte oss. Sen andra gången då vi var tillbaka för att titta på de nästan färdiga ringarna (två av tre) så kändes det inte hundra... Kändes inte som modellen var som vi hade sagt, bara nääästan, och det kändes också som om guldsmeden var väldigt snabb med att klara av allt... vi skulle också diskutera designen på den tredje ringen - det som då alltså ska bli min vigselring. Det kändes som om vi bara hastade igenom allting, jag vet inte om jag har en riktigt klar bild av hur allt blir när det blir färdigt, jag är rädd för att stenarna ska kännas för små (vill inte ha några jättestenar, men man vill ju ändå att de ska synas, inte bara mini mini) men han sa att det inte gick att ha större stenar än så i den modellen o bredden... (det blir 2,5 mm bred med 5 st 0,015 ct stenar, om jag inte minns fel) och samtidigt är jag nervös för att jag ska tycka att den andra ringen (som vi provade) ska kännas väldigt bred... och att kombinationen blir större än vad jag tänkt mig :( Aaah vet inte om det är bara jag som har hjärnspöken nu... jag är ofta en sån person som tar ett tag på mig vid att vänja mig vid en idé och kanske var det att jag hade en väldigt tydlig bild av exakt hur det skulle bli, och nu blir det bara liiite annorlunda och då känns det fel?? Kanske måste jag bara få prova ringarna tillsammans... eller så kanske jag inte alls tycker om det, och då kan vi inte göra om alltihop... hjääälp!!