Ska jag avboka frisören?
Min vanliga frisör gör inte bruduppsättningar så jag kontaktade en helt ny salong som gav ett bra intryck på nätet och via mail. När jag ringde för att boka tid fick jag dock ett helt annat intryck, det kändes mest som att jag var till besvär för att jag inte komma den tid hon föreslog.
Frisören ville att jag skulle komma dit och prata. Efter en del trixande för att få till det så lyckades jag ta mig dit och kände mig jättedum...
för det första förstår jag inte varför jag skulle dit redan (bröllop i sommar), jag hade inte ens bestämt klänning,
för det andra fick jag stå bakom en disk och prata, jag trodde väl kanske att man iaf skulle ta av sig jackan och sitta ner (?).
Vad jag än sa tittade de på varann lite menande och när vi bokat in en provuppsättning avslutade de med att jag skulle leta bilder och försöka ha en bättre bild av vad jag vill ha när jag kommer nästa gång (detta trots att jag kom med en helt klar bild över vad jag ville ha men deras bemötande fick mig att bli extremt osäker).
Nu känner jag mig dels fånig för att jag gör en sån stor sak av detta, men jag känner mig lite förnedrad av mötet, och dels fånig inför dem.
Frågan är: ska jag avboka hos dem när jag känner mig så himla obekväm? Funderar på att ha utsläppt hår eftersom det passar så bra med klänningen och slöjan.