• Narvik08

Tårta från ICA Maxi

Är det någon som varit kontakt med ICA Maxi angående bröllopstårta? Jag skulle vilja ha vita prinsesstårtor...

Vad kostar de per bit? Levererar de tårtan eller måste man hämta den själv?

Kan man få olika storlekar? 

Tacksam för hjälp! 

Bor i Östersund. 

• Svar på tråden Tårta från ICA Maxi
  • augustesen

Finns flera trådar om tårtor från MAXI/City Gross etc så prova gör en sökning så finns nog massa tips där :)

• annapanna88

Jag tror det kan vara olika beroende på vilket ICA Maxi. Det enklaste är nog att gå/ringa dit och fråga, så får man ju informationen från rätt källa så att säga :)

• Narvik08

Tack för era svar! =)

Den nyaste tråden är från 2010.... =(

Jag bor utomlands och har inte vägarna förbi dessvärre (ska "bara" gifta mig i Östersund). 

• Viccan

Hej Narvik08,

Jag har inte gift mig men ska göra det denna sommar.

Jag har mailkontakt med Ica Maxi i Örebro och de gav mig priser via mail efter ha tittar på bilder på tårtor som vi ungefär skulle vilja ha våran.

Hon skrev följande
    "Våra Bröllopstårtor börjar på 35:-/bit och sedan beror det på fyllning och utseende (handgjorda lr maskingjorda rosor,kantdekor,mönster mm)

Våningstårta brukar landa på ca 45-60:-/bit och tårta i ställning ca 35-50:-/bit."

Hoppas du får svar på din fråga =)

Lycka till!

• Moster Stina

Själva vitsen med att beställa just vita prinsesstårtor är väl kanske att de skall vara så billiga som möjligt.

Skulle gissa att de ligger på 15 kr biten som mest.

Om du istället vill ha riktiga ställningar och så, då blir det dyrare.

Vi ringde själva runt och hörde oss för på både Ica och Citygross. Det blev det sistnämnda för oss och de runda tårtorna kostade 11,80 kr biten. Det blev MASSOR över. Beställ INTE för alla gäster!

F ö var de, de godaste prinsesstårtor vi ätit! Mums!

• pärlan01

vi hade en vit prinsesstårta och det a 35 bitar från citygross
    tyvärr kan ja ej sätta ut bild på den det funkar inte vet ej vad som är fel:(  men det va bland det godaste ja har ätit  i prinsesstårta den kostade lite över 400 kr.

men vi fick mycket tårta över även om vi va över 50 st personer på vårat bröllop :)  Hjärta

• M040812J
    Narvik08 skrev 2012-02-27 12:24:52 följande:
    Är det någon som varit kontakt med ICA Maxi angående bröllopstårta? Jag skulle vilja ha vita prinsesstårtor...

Vad kostar de per bit? Levererar de tårtan eller måste man hämta den själv?

Kan man få olika storlekar? 

Tacksam för hjälp! 

Bor i Östersund. 
    Jag har beställt doptårtor därifrån. Olika storlekar borde finnas. Kolla på deras hemsida, man kan klicka sig fram till specifik butik!
  • Narvik08

Tack för alla svar och tips! =)

Många (både här och där) säger att man inte behöver beställa lika många bitar som man är gäster för att det "alltid" blir massor över... Hur många bitar beställer ni/gäster? 

• Vilse
    Narvik08 skrev 2012-02-29 13:32:08 följande:
    Tack för alla svar och tips! =)

Många (både här och där) säger att man inte behöver beställa lika många bitar som man är gäster för att det "alltid" blir massor över... Hur många bitar beställer ni/gäster? 
    Även om folk säger så  - så skulle jag aldrig beställa mindre bitar än vad det är gäster.
    För tänk om - tänk om - just dina gäster äter mycket tårta? Och det inte räcker?

Nu vet jag iofs inte hur du är - men jag hade skämts rejält om där inte var tårta till alla bara för att jag snålat och beställt 10 bitar mindre...

Blir där tårta över kan man ju antingen frysa den - eller dela ut till gästerna när de börjar bege sig hemmåt Glad
  • Narvik08

Sant.

Vi har hungriga gäster och alla ska bli mätta! Mitt värsta scenario är att alkoholen tar slut. 

• Chicita

När det gäller antal bitar så kan jag ju ta min erfarenhet igen...

Gjorde en 4-våningars bröllopstårta till ett bröllop med 30 gäster, och kanske halva undre våningen blev kvar.
    Gjorde en 4-våningars tårta med en lös "bottendel" extra till ett bröllop för 60 gäster och mer än båda stora bottenvåningarna blev kvar.
    Så det beror väldigt mycket på hur tårtälskande ens gäster är, hur mycket mat ni äter innan osv....

Men ni kan alltid frysa in tårta om det blir över. Packa in det som blir över i dubbel gladpack / plastfolie. Och se till att det blir tätt, ingen luft omkring.
    När ni tinar tårtan sen så gör ni det långsamt i kylskåpet. Så beställ hellre för mycket än för lite.

• M040812J

Det stämmer iaf på de bröllop jag varit. Ofta är det STORA mängder över. Nu har jag nog relativt lite gäster, ca 50, så jag har inte jättestor marginal, men jag kommer nog dra ner lite på antalet. Vi kommer inte kunna dela ut tårta till gäster, sen skulle jag bli så ledsen att behöva slänga så mkt fin tårta :/

Svar på tråden Tårta från ICA Maxi