• LillaEllan

Dessa tårtor! Vad betalade ni för er?

ahh slut efter ha kollat runt på alla dessa tårtor man kan beställa och olika varianter.

Vad betalade ni för er?

VI är ca 70 gäster och de enda kraven jag har är den ska vara fin ( på vilket sätt vet jag inte) , inte innehålla NÅGRA nötter eller marsipan. Vad som är i annars bryr jag mig inte ett dugg om, vill verkligen inte lägga en förmögenhet på en tårta. Och nej jag kan verkligen inte baka själv.

Så vad fick ni betala för er och hur såg den ut? vad hade ni för innehåll? 

• Svar på tråden Dessa tårtor! Vad betalade ni för er?
  • ClaraH

Vi hade en passionsmoussetårta med choklad på sidorna. Vi köpte den från ett bageri (Älvsjö bageri) och fick betala 45:- biten. Den var jättegod och vi fick mycket positiva kommentarer för tårtorna. På köpte följde en ställning med och vi fick också en jättefin tårtspade som gåva och faktiskt en hel extratårta som vi hade dagen efter. Vi beställde ungefär 75-80 personer (kommer inte ihåg exakt).

Bilder finns på bloggen.

• LillaEllan

Å tack! bor nära Älvsjö bageri och vet att dom är jätte duktiga kanske ska ta mig en sväng förbi där :) hur lång tid inna behöver man betsälla tro?

• ClaraH

Vi beställde ca 6 veckor innan har jag för mig. Kul att jag kunde ge lite input. Innan vi bestämde oss för smak så köpte vi deras moussebakelser och provade. De gjorde handgjorda rosor på vår tårta men man kan också få med fruktdekoration ocm man vill.

• daniiel

Nu bor jag inte i närheten av dig, men vi hade vanlig prinsesstårta. Beställde från ett bageri här och den kostade 32kr/bit och då ingick även tårtställning i det priset. Vår var vit med svarta löv runt kanten och rosor i olika rosa nyanser ovanpå. Marsipan går ju att byta ut mot sockerpasta.

Svar på tråden Dessa tårtor! Vad betalade ni för er?