• SaraJoakim

kort inskription IDAG!!

Jag har fått en ny förlovningsring av min fästman. I den första står hans namn och datum, nu idag lämnade jag in den nya ringen för gravering av datum och damen i kassan sa att de fanns plats för mer. Det känns onödigt att skriva hans namn igen då jag bär den första ringen på höger hand. Är det någon som har idé på ord man kan skriva?? Inte för långt men något speciellt så de inte bara blir datum.. Jag ska ringa dem idag eftermiddag, så har ni idéer snälla hör av er!!!

• Svar på tråden kort inskription IDAG!!
  • Chicita

Det är alltså andra förlovningsringen...

Om man spinner vidare på det då kanske?
    Nu är säkert dom här riktigt dåliga men kanske något att spinna vidare på...

Vår kärlek, version 2.0
    Uppgraderad kärlek
    Dubbel lycka
    Kärleken växer

... osv

• sofi 88

I förlovningsringen står hans namn, datum och staden vi förlovade oss i, i vigselring blir första bokstaven i hand namn, hjärta å min första bokstav å så datum för bröllop. Så stad eller plats kan vara idé eller smeknamn av något slag?

• Insanire

I våra förlovningsringar står låttiteln på "vår låt", vilken är ganska passande i en förlovningsring.

I min ring står det alltså 101010 (vilket är förlovningsdatumet) Robert (min m2b) I'm yours (låttiteln)

• SaraJoakim

Bra förslag :)

Jag är lite inne på latin med, långa fraser kan bli så korta då :p vad tror ni om;

#1.
    Ad infinitum - To infinity without end - Till evigheten utan slut

eller

#2.
    Ad vitam - For life - för livet.

#2 kanske låter mer som en typ av "skål" på fest? :p

Jag funderar att ha följande i vigselringen och #1 kanske skulle passa då?

J [evighetstecken/liggande-8] S <3 3/8 2013

Vad tror ni?

• sofi 88

#1 låter som du säger bäst å det du tänker dig i vigselringen blir ju säkert jättebra.

• SaraJoakim

De skulle låta guldsmeden kika på det imorgon, men eftersom jag har stenar på ringen sa de att de kanske blev för långt eftersom man inte kan gravera hela vägen runt om.. skulle de bli konstigt att skriva något av följande 

23/10 2011 infinitum

eller

23/10 2011 Ad  [evighetstecken/liggande-8]

eller

23/10 2011 [evighetstecken/liggande-8] 

På så vis blir de ju typ samma sak som mitt förslag däruppe, fast kortare?

• SaraJoakim
    SaraJoakim skrev 2012-02-27 16:30:52 följande:
    De skulle låta guldsmeden kika på det imorgon, men eftersom jag har stenar på ringen sa de att de kanske blev för långt eftersom man inte kan gravera hela vägen runt om.. skulle de bli konstigt att skriva något av följande 

23/10 2011 infinitum

eller

23/10 2011 Ad  [evighetstecken/liggande-8]

eller

23/10 2011 [evighetstecken/liggande-8] 

På så vis blir de ju typ samma sak som mitt förslag däruppe, fast kortare?
    Haha eller varför inte 

23/10 2011 i [evighetstecken/liggande-8]

så blir de på svenska :p

Svar på tråden kort inskription IDAG!!