• JosefinHA

Inte ha hand om anmälan själv?

När min och min blivande mans familjer träffades för att planera bröllopet så tyckte ingen förutom jag själv att dom som kommer till bröllopet ska anmäla sig till mig.
    Alla andra tyckte att det skulle göras till våran toastmaster för att jag inte ska veta vilka som ska komma till bröllopet och behöver stressa en massa.

Dom tyckte att jag bara ska ta de lungt o bara njuta och att dom ska fixa sådana grejjer..
    Är detta normalt tycker ni? har ni själva så att era gäster anmäler sig till er eller någon annan??

• Svar på tråden Inte ha hand om anmälan själv?
  • Charlie13

Våra gäster anmäler sig till någon av mig och min m2b. Jag förstår inte varför du inte ska veta vilka som ska komma till ERAT bröllop?!

• Virriga Virre

Jag har delegerat det till min mamma,min syster är toast madam Och våra närmsta vänner är värd par så vi har gett dem ansvar för fest programmet och festen för att slippa tänka på de då kan vi koncentrerar oss på vigsel program,dekration till lunch mm

• caruba

Tycker med det låter konstigt... Det hade gjort mig stressad...

• Pebbles

Är det inte bra att veta vilka som kommer om man vill göra bordsplacering? Det var det första jag tänkte.

Loves it!
  • JosefinHA
    Pebbles skrev 2012-02-27 22:30:43 följande:
    Är det inte bra att veta vilka som kommer om man vill göra bordsplacering? Det var det första jag tänkte.
    Loves it!
    Jo, glömmde kanske skriva att jag får reda på de sen när sista anmälningsdagen är förbi, så har ca en månad på mig med bordsplaceringen!
  • Strawberry

Våra gäster anmäler sig till min pappa och mamma, de skickar i sin tur ut ett informationsmail som vi skrivit tillsammans, allt från vägbeskrivning, förklaring av klädkod, tips på gåvor osv. De sammanställer namn och allergilista åt oss samt kan svara på frågor, gäster som vill ha "bättre" tips på vad de ska fe oss, bra boenden i närheten, transport osv osv. Riktigt skönt att slippa den biten faktiskt, det finns ju så mycket annat att hålla koll på. Och är jag nyfiken så säger jag bara till far min så mejlar han även listan på en gång så som den ser ut just då . :D

• sommar2014

Jag tycker att det verkar jättejobbigt om någon annan ska ta emot anmälningarna. Så jag vill verkligen inte delegera det till någon annan! Så jag tycker det är normalt att göra vilket som - det bestämmer man själv - men för MIG känns det bäst att ta detta själv tillsammans med min fästman.

• daniiel

Vi gav våra gäster flera alternativ. Ringa brudgum eller toastmaster, mejla, skicka ett sms, skriva på facebook. Jag ville faktiskt inte ha hand om den saken, någon annan kan gått få ta emot de samtalen och mejlen. Jag fick ju ändå veta vilka som OSAt när datumet passerat och då hade jag gott om tid att göra bordsplaceringen (tog ca 30-60min) och allt annat.

• Anneli256

Vi har valt att anmälan ska göras till vår toastmadame. Inte bara för att underlätta för oss.. utan även ifall att någon skulle vilja "anmäla" att dom har för avsikt att hålla tal eller annat spex. Detta innebär inte att vi inte kan få veta vilka som kommer. Många har sagt till oss att dom kommer och då har vi sagt vad trevligt glöm inte att anmäla till toastmadame. Eftersom vi även har valmöjlighet på förrätten så ska dom även uppge till toastmadame vilken dom vill ha. Vi tycker även att det är enklare att en person tar emot anmälan så att den personen har full koll. Själva festen kommer vi som brudpar inte att veta så mycket om. Dom stora riktlinjerna har vi bestämt sedan är det tärnor och toastmadame som kommer att se till att allt flyter. Detta medför även att toastmadame har full koll på vilka som är bjudna och vilken relation dom har till brudparet. Känner mig jättelugn i detta Glad och jag är vanligtvis en person med otroligt stort kontrollbehov.

Svar på tråden Inte ha hand om anmälan själv?