• Anna197401

Någon som ska ha slöja?

Funderar på att ha slöja men är osäker på vad man ska ha för frisyr då? Någon som kan ge tips? Tungan ute

• Svar på tråden Någon som ska ha slöja?
  • Tveket

Jag tänker ha en kort slöja men har inte bestämt frisyr än. Tror att det lutar åt nåt lockigt med lite volym upptill och lite hår i en tofs baktill, resten utsläppt.

Nån som vet om man brukar ha slöjan på sig hela kvällen eller bara i kyrkan?

• annapanna88

Jag funderar på att ha en lång slöja. Tänker ha håret i en klassisk halvuppsättning.
    Något som också är snyggt men inte riktigt min stil är att ha håret i en snygg knut och fästa slöjan under.

Angående att ta av slöjan så gör man ju som man vill!
    Om jag bestämmer mig för att ha slöja ska jag ta av den till festen eftersom den inte går att dansa i :) Men en kortare modell kan man ju absolut ha hela kvällen om man känner för det.

• daniiel

Jag hade en lång (ca 2m), enkel slöja och lockigt hår i någon halvuppsättning där slöjan var fäst under själva uppsättningen. Efter vigseln och fotograferingen tog jag ur slöjan och diademet. Slöjan satt på kam och var fäst med ett par hårnålar bara :)

Hittade ingen riktigt bra bild.

• Anna197401
    Estelle skrev 2012-02-29 08:47:25 följande:
    Vad fina bilder!
    Jättefint!!
  • drumelz

Jag ska oxå ha slöja och håret har jag tänkt att ha lite halvt uppsatt med lockar och nån fläta. Efter vigseln och fotograferingen så är planen att jag ska ta av slöja, så den inte är ivägen när man ska dansa.

• Pyttsan

Jag har inte heller bestämt mig, men om jag har slöja är det min mammas gamla, den var precis golvlång på henne, då fäst uppe på huvudet. Jag är rätt mycket längre, men tänkte fästa den i nacken. Vi får se om den passar klänningen och är tillräckligt lång åt mig. Kommer i så fall att bara använda den vid fotografering och vigseln i kyrkan. 

Om den inte passar, tror jag den får vara med vid fotograferingen ändå, det blir så fina bilder med slöja.

Hoppas på fler bilder i tråden, för lite inspiration!Glad 

• JuliBrud89

Jag ska ha en "ovanlig" sløja i tupp fasong :) Sløjor kan du ha till næstan alla frisyrer, om du ska till frisør och ordna håret så ta med den så hjælper dom dig på provtimmen, dom vet vad som blir bra :))

• brideo

Vet ännu inte vad jag ska ha, förutom slöja och frisyr förstås, och funderar en del över detta. Tack för en bra tråd! Fick inspiration!

Svar på tråden Någon som ska ha slöja?