Tack!
Vi kommer gifta oss i en hembygdsgård, det är som en liten park med flera gammla hus där man har byggt om ladan till festlokal. Som planen ser ut nu kommer vi börja med att fotas i närheten. Det är fantastisk natur i närheten med vattenfall och riktig John Bauerskog bara nån minuts promenad där ifrån. Medans vi fotas samlas gästerna och får nåt å dricka och lite tilltugg. Sedan kommer vi dit. Vet inte om vi bara ska komma gående eller om vi ska ha musik som en sorts ingångslåt. Sedan en kort cermoni och en låt. Sedan minglar vi lite innan det är dags att gå in i festlokalen.
Vi tänker alltså köra cermonin ute och hoppas verkligen på bra väder.. Vi tänker nog hyra ett större partytält ifall om att. och det kan ju vara skönt med skugga om det är väldigt soligt. Och vi tänker hålla det kort så gästerna får snällt stå upp ;P
Lokalen är inte jätte stor men 60 gäster (då är även små barn inräknade) får gott och väl plats. Jag är lite inne på att inte ha bordsplacering, kanske på honörsbordet men inte på resten. M2B är inte lika övertygad som jag om att det är en bra tanke *hehehe* Jag tänker att det gör inte så mycket om man inte skapar en massa nya bekantskaper och flera av gästerna träffas inte så ofta. Dessutom har vi flera av gästerna på bådas sidor som är sociala och inte dra sig för att prata med nya människor. Och för mig känns det som att det kan bli mindre stelt. Men får se hur vi gör
Vi bjuder på buffé och funderar på att ha kakbuffé till efterrätt. Både jag och M2B är riktigta kakmonster och torra kakor kan man ju baka några veckor innan och nån mjuk kaka är ju inte svårt att göra heller.
Vi kommer nog inte ha dans på kvällen, känns inte som vi.
Mer har vi inte planerat nu. Hur ska ni göra???