• veronym

Kort vit festklänning som brudklänning

Hej

Gifter oss i sommar borgerligt med en enkel ceremoni. Har äntligen hittat min klänning. Är en kort vit satinklänning med svart midjeband. Skulle vara intresserad av att se Era klänningar som ni gifter er med. 

• Svar på tråden Kort vit festklänning som brudklänning
  • Estelle

Jag har ingen bild på DEN men här är punkter som ska vara med:

* 3 meter släp

* Kjolen ska nog vara (puffigt) draperad

* A-formad

Ja, kommer inte på fler "krav".

• Fru 0728

Fin klänning, vart ska du köpa den, är på jakt efter en sån klänning till själva festen? Här kommer bild på min fast har gjort om den lite.

• Estelle
    Fru 0728 skrev 2012-02-28 17:52:03 följande:
    Fin klänning, vart ska du köpa den, är på jakt efter en sån klänning till själva festen? Här kommer bild på min fast har gjort om den lite.

Otroligt snygg klänning!
  • veronym

Själva bilden hittade jag från en finsk hemsida. Kommer att få en kopia uppsydd åt mig. Klänningen kommer att vara lite längre än den på bilden, lite ovanför knäna.

• MissBroccoli

Jag hittade den här i Gällstad förra veckan :) Känns så bra! Nu ska jag bara hitta en bra kofta/bolero/tröja att ha till om det blir kallt. Vi gifter oss i september.

Köpte den här först  www.bonprix.se/produkt/chiffonklaenning-baerroedsvart-946955/&type=image&sk=7439

Är jätte nöjd med den med men "sprang på " den vita och den känns mer bröllop även om vi ska ha borgerligt och otraditionellt i övrigt. Får se om jag tar med den röda å svirar om under kvällen. Känns helt ok att ha hittat 2 klänningar för 700kr tillsammans :P

• veronym
    MissBroccoli skrev 2012-03-16 23:35:56 följande:
    Jag hittade den här i Gällstad förra veckan :) Känns så bra! Nu ska jag bara hitta en bra kofta/bolero/tröja att ha till om det blir kallt. Vi gifter oss i september.

Köpte den här först  www.bonprix.se/produkt/chiffonklaenning-ba erroedsvart-946955/?bundle=2688119&type=image&sk=7 439

Är jätte nöjd med den med men "sprang på " den vita och den känns mer bröllop även om vi ska ha borgerligt och otraditionellt i övrigt. Får se om jag tar med den röda å svirar om under kvällen. Känns helt ok att ha hittat 2 klänningar för 700kr tillsammans :P

Vacker klänning, berätta mer om hur ni kommer att gifta Er?
  • MissBroccoli

Tack!

Vi kommer gifta oss i en hembygdsgård, det är som en liten park med flera gammla hus där man har byggt om ladan till festlokal. Som planen ser ut nu kommer vi börja med att fotas i närheten. Det är fantastisk natur i närheten med vattenfall och riktig John Bauerskog bara nån minuts promenad där ifrån. Medans vi fotas samlas gästerna och får nåt å dricka och lite tilltugg. Sedan kommer vi dit. Vet inte om vi bara ska komma gående eller om vi ska ha musik som en sorts ingångslåt. Sedan en kort cermoni och en låt. Sedan minglar vi lite innan det är dags att gå in i festlokalen.

Vi tänker alltså köra cermonin ute och hoppas verkligen på bra väder.. Vi tänker nog hyra ett större partytält ifall om att. och det kan ju vara skönt med skugga om det är väldigt soligt. Och vi tänker hålla det kort så gästerna får snällt stå upp ;P

Lokalen är inte jätte stor men 60 gäster (då är även små barn inräknade) får gott och väl plats. Jag är lite inne på att inte ha bordsplacering, kanske på honörsbordet men inte på resten. M2B är inte lika övertygad som jag om att det är en bra tanke *hehehe* Jag tänker att det gör inte så mycket om man inte skapar en massa nya bekantskaper och flera av gästerna träffas inte så ofta. Dessutom har vi flera av gästerna på bådas sidor som är sociala och inte dra sig för att prata med nya människor. Och för mig känns det som att det kan bli mindre stelt. Men får se hur vi gör

Vi bjuder på buffé och funderar på att ha kakbuffé till efterrätt. Både jag och M2B är riktigta kakmonster och torra kakor kan man ju baka några veckor innan och nån mjuk kaka är ju inte svårt att göra heller.

Vi kommer nog inte ha dans på kvällen, känns inte som vi.

Mer har vi inte planerat nu. Hur ska ni göra???

• MissBroccoli
    Fru 0728 skrev 2012-02-28 17:52:03 följande:
    Kolla www.bonprix.se de har fina klänningar i liknande stil. Jag beställde 7 klänningar där som jag vill eprova å skickade tillbaka alla utom 1(nån passade inte, andra valde jag bort för jag gillade den jag behöll mest). Jätte smidigt!
  • Anel

Vi kommer gifta oss på Landvetter för att sen flyga till Rom och därifrån bila ner till Amalfikusten-

Vi gör detta nu i maj ♥

jag köpte klänning idag :) Jättefin Maria Westerlind klänning Vit och silver färgad - såååå fin!!

Klänning - Nataly vit

• veronym

Ser helt underbar ut på bilden. :) Grattis!

• Aprilbruden

Hej!

Jag kommer att ha en liknade klänning som ts fast i spets, modellen är densamma. Fast då jag är kort så går klänningen till knäet. Kommer att ha en röd sjal och röda skor till. Även min klänning hade ett svart band i midjan, men det har jag valt att ta bort!

Svar på tråden Kort vit festklänning som brudklänning