• ElinFalk85

min bröllopsmakeup. vad tycks?

Här är då försök nummer 1. är nöjd, men ska ha rouge på kinderna och läppglas över läppstiftet. jag kommer ha en princessklänning, puffig sak, axelbandlös med snörning i ryggen. håret som är färgat rött (nychad på bilden) kommer vara halvuppsatt.

• Svar på tråden min bröllopsmakeup. vad tycks?
  • ElinFalk85
    Estelle skrev 2012-02-28 21:27:56 följande:
    Fint!
    tack! jag ser hur ljust det är tyckte jag öste på ögonskugga. får öva några gånger till. sminket är från e.l.f.
    jag brukar inte bära smink, och gör jag det är det väldigt naturligt och diskret så detta fick det bli =).
  • FelizLane

Tycker det ser lite platt ut..

Skulle undvika att måla för mycket under ögonen då det kan ge en känsla av att man ser trött ut. Tänk på att ögonskuggan ska synas när du tittar så som du gör på bilden. Har du fyllt i ögonbrynen? Skulle även se till att dom är ordentligt nyplockade till dagen D! Läpparna ser fina ut! 

• FelizLane

Hoppas du tar kritiken rätt! Såg att det kanske lät lite hårt... :/

• ElinFalk85
    FelizLane skrev 2012-02-28 21:47:17 följande:
    Tycker det ser lite platt ut..

Skulle undvika att måla för mycket under ögonen då det kan ge en känsla av att man ser trött ut. Tänk på att ögonskuggan ska synas när du tittar så som du gör på bilden. Har du fyllt i ögonbrynen? Skulle även se till att dom är ordentligt nyplockade till dagen D! Läpparna ser fina ut! 
    jag har fyllt i mina ögonbryn...mycket mer än jag brukar annars. har tyvärr väldigt ljusa ögonbryn. hag tar din kritik på rätt sätt, är ju bara på försök nr 1 =).
    jag har en conceler under ögonen och puder för jag har sånna hemska ringar under ögonen.
    jag kan nästan ingenting om hur man ska sminka sig, så jag tar tacksamt emot kritik =).
  • Chicita

Mitt största tips är att köpa en vit ögonskugga och dutta i inre ögonvrån och precis under ytterkanten av ögonbrynen.
    Det öppnar upp ögat och gör att man ser väldigt mycket piggare ut Glad

Annars tycker jag att det var ett mycket bra försök Solig

• ElinFalk85
    Chicita skrev 2012-02-28 21:56:43 följande:
    Mitt största tips är att köpa en vit ögonskugga och dutta i inre ögonvrån och precis under ytterkanten av ögonbrynen.
    Det öppnar upp ögat och gör att man ser väldigt mycket piggare ut Glad

Annars tycker jag att det var ett mycket bra försök Solig
    just ja det gamla knepet hade jag helt glömt bort...får ta med mig det till nästa gång =).
  • FelizLane
    ElinFalk85 skrev 2012-02-28 21:54:21 följande:
    jag har fyllt i mina ögonbryn...mycket mer än jag brukar annars. har tyvärr väldigt ljusa ögonbryn. hag tar din kritik på rätt sätt, är ju bara på försök nr 1 =).
    jag har en conceler under ögonen och puder för jag har sånna hemska ringar under ögonen.
    jag kan nästan ingenting om hur man ska sminka sig, så jag tar tacksamt emot kritik =).
    Jag skulle faktiskt om du har tid nu att testa att färga dom... Det gör faktiskt SÅÅÅ mycket för ett ansikte. Sen kan man fylla i för att se till att formen är som den ska om det fattas strån lite här och var. Det är ett litet tips.

Jag tror att concelern är bra, men har du målat kajal, eller liner under ögat? Pröva utan det nästa gång :)

skulle även kunna testa att Köra med liiiite solpuder under kindbenet för att ge en liiiiten struktur på ansiktet.. Men nu börjar vi gå in på överkurs. 
  • Pebbles

Jag tycker det är fint! Vilka fina ögon du har! Jag var inte heller super på att sminka mig till rätt nyligen, jag hittade en youtube kanal med make up tutorials och lärde mig massor (rätt töntigt, jag vet, men kunde verkligen nada och ville lär migDrömmer). Om du vill kika finns den här:
    www.youtube.com/MichellePhan
    Kolla bakåt i tiden så finns det massor med olika typer av sminkningar. Men jag tycker din sminkning var fin!

Loves it!
  • chabar

Jag tycker det är ett väldigt bra försök, speciellt om du inte brukar sminka dig så mycket!

Ett par ips att tänka på aär ju att du antagligen kommer att fotas ganska mycket på dagen D, och då är det smart att:

-se till att din foundation inte innehåller SPF/Solkskyddsfaktor, det kan bli vitt på bild. Eller om den nu har det, prova fota med blixt i lite olika ljus så att du ser hur det ser ut.

-Du kan pröva använda en ögonskugga med lite lite skimmer i för en extra effekt på sminker. Jag skulle rek en ljus nyans som du kan peta på lite lite i ögonvrån, som du redan fått tips om. Eftersom det skimrar lite så ser det ännu ljusare ut, men det ska doseras med viss varsamhet.

- Skippa eyeliner i tårkanalen, eller pröva en hudfärgad. Det öppnar upp ögonen och får dem att se större ut! Så kan du istället markera med en brun skugga på franskanten. Snyggt om man försöker få det att se ut som om det är fransarna som är så täta att det är det som blir mörkt.

-Tycker du har väldigt fina ögon, framförallt ögonfärgen! Pröva att skugga i lite bruna/guldiga nyanser, det framhäver det blå.

Ex: Hudfärgad/neutral skugga som bas alt. en primer
    En Nougatfärgad/ljusbrun matt skugga som du fyller i kring globlinjen och ner längst ut på ögonlocket
    En mörkbruk skugga som du markerar längs fransraden, främst övre, in lite på den nedre och precis ovanför globlinjen. Det skappar djup och öppnar upp ögat!

Och om du vill så kan du ju pröva att ta en concelaer som drar åt ett rosa håll om du känner att du har mörka ringar under ögonen, istället för att "bara" använda en ljus concealer. Då är en lite rosa/persikofärgad concealer effektivare på att dölja det blå. Återigen - använd inget ljusreflekterande i basen för det blir knas på bilder!

Det är nog mina tips. Och förutom michelle på Youtube så finns Gossmakeupartist - han är min guru.

Eeh, långt inlägg. Men jag råkar vara sminknörd och väldigt glad i smink :D

Svar på tråden min bröllopsmakeup. vad tycks?