malin martin skrev 2012-02-29 21:28:09 följande:
AlexandersMaria
Jag gifte mig i lördags 25/2 och vi bestämde direkt att det var ett vinterbröllop vi ville ha då vi träffades sista januari för två år sedan och blev tillsammans 23/2 2010. Vår förhoppning var att även denna vinter skulle bli så snörik som de två föregående har varit...tyvär blev så inte fallet.
Vi gifte oss på Loka Brunn i örebro län och de har inte haft mycket snö någon gång i vinter. Samma vecka som bröllopet regnade det och va + 10 grader. sen blev det kallt, vilket resulterade i att viss snö fanns kvar men mest va det isigt och halt.
Det vi gjort annorlunda mot ett vår/höst/sommar bröllop är: gästerna fick varsitt tomtebloss att tända när vi gick ur kyrkan. Sen under middagen tog vi en paus då rislampor tändes och skickades upp. Annars gick vissa saker i vintertema i trycksaker med snö ditaljer och dukning med kristaller och konstgjord snö.
själv hade jag en kappa med päls samt ett par varma vinterskor på mig under fotografering och transport.
Vi har inte fått våra kort från fotografen ännu, men kan visa vissa foton som min syster har tagit. Fråga gärna, delar med mig med de tips som går:
Åhh va fint! Det är inte så att du fick några rislampor över och att du vill sälja vidare de små kristallerna? Mitt vinterbröllop sker innan månaden är slut och egentligen är det väk bara lite dekorationer kvar att fixa (vi ska va på en rastaurang).
Sen undrar jag även hur ni gjorde med tomteblossen? Var det vanliga korta tomtebloss eller lite längre, exklusivare? Isåfall var köpte ni dem? Lyckades ni tajma så att alla tände dem samtidigt? Delades de ut efter vigseln eller låg de i vigselprogrammen?
Många frågor
Hoppas på svar