Vem skall jag bjuda?
Vi skall ha ett litet och mysigt sommarbröllop med låg budget. Vi har hyrt en liten hembygdsgård mitt ute på vischan där vi bor. Mitt problem är vilka gäster som skall bjudas. Min första tanke var ett intimt bröllop med den närmsta släkten och vännerna. Men jag har vänner spridda i Sverige sen min studietid. Jag har inte träffat dem på över 5 år och vi har bara kontakt över facebook. Alla har de bjudit in mig på sina bröllop, men detta har varit stora bröllop med många gäster. Bör jag bjuda tillbaka? Vi har välkomnat alla hemmaboende barn och dessa vänner har en hel del. Det blir mycket barn. Självklart tycker jag mycket om dem, men det känns som om tanken med litet och intimt bröllop försvinner.
Samtidigt har jag två arbetskamrater som jag tycker mycket om. Vi pratar mycket varje dag och jag vet nästan allt om dem trots att jag knappt kännt dem i ett år. Vi umgås inte privat eftersom vi har familjeliv men jag ser dem ju varje dag på jobbet. Är det konstigt att bjuda sina arbetskamrater?
Vad tror ni?