• teddy

Ungefär hur mycket kostar en sminkning?

Har ingen aning?! Har inte hittat nåt heller...
    Vad har ni gett/ska ni ge för att bli s.k. brudsminkade? 

• Svar på tråden Ungefär hur mycket kostar en sminkning?
  • soffia

Min kommer kosta 2800:-

Ring till make up store, har för mig att dom nämnde att dom tar 1100:- eller om det var 1400:- för en brudmake .-)

• teddy

Okej, tack! Frågan e ju om det ingår nån slags provsminkning också så man vet hur man kommer se ut lixom... eller om det kommer kosta extra?
    De e dyrt att bli sminkad alltså! Phuu! 

• soffia
    teddy skrev 2012-03-01 20:26:58 följande:
    Okej, tack! Frågan e ju om det ingår nån slags provsminkning också så man vet hur man kommer se ut lixom... eller om det kommer kosta extra? De e dyrt att bli sminkad alltså! Phuu!

Jaa absolut så är det provsminkning innan så att man vet vad man betalar för fråga innan så dom har den servicen, jag kommer ha en provsminkning innan där jag betalar 700.- av summan och resten på dagen, finns nog dom som gör det under 1000:- med och som är lika duktiga

Jag har valt den tjejen just för att jag vet att jag kommer få det jag betalar för och jag känner mig trygg med henne

Din frisör har inget samarbete med någon då?

• thegedinstudio

Hej sök på makeupartist brudmakeup, makeupartist hemsida, makeupartist "din stad" , osv...... De flesta har en prislista =)

• thegedinstudio
    soffia skrev 2012-03-01 20:22:42 följande:

Min kommer kosta 2800:-

Ring till make up store, har för mig att dom nämnde att dom tar 1100:- eller om det var 1400:- för en brudmake .-)

Ingår det hår för dig också ? Annars låter det väldigt dyrt !
  • soffia
    thegedinstudio skrev 2012-03-01 20:49:03 följande:
    Ingår det hår för dig också ? Annars låter det väldigt dyrt !
    Nej jag kommer betala extra för håret, dyrt men som sagt, jag får vad jag betalar för
  • Emmisenn

650 kr ska jag betala för brudmakeup och hon jag ska gå till är super proffsig ;)

• bride to be 2012

Jag kommer betala 3350 kr för hår och make up.

Hår 2500 och make up 850, då ska jag även göra en prov make up som hon tar 450 kr för.

Phu, vilka summor egentligen, men har bestämt för att få känna mig vädigt lyxig den dagen.

Får hoppas att jag blir helnöjd!

• Pebbles

Jag gjorde hår och make up på samma ställe, de tog 750 kr/timme och det tog ca 3 timmar.

Loves it!
  • Cicci90

Jag betalar 500 kr för min make up, av en utbildad tjej.
    Håret betalar jag 2800 kr för.

Svar på tråden Ungefär hur mycket kostar en sminkning?