Hur långt innan?
Hur långt i förväg fixade/fixar ni era vigselringar?
Vi gifter oss i juli, funderar på att fixa ringen nu och ta förlovningsringarna på puttsning senare. Hur gjorde/gör ni?
Hur långt i förväg fixade/fixar ni era vigselringar?
Vi gifter oss i juli, funderar på att fixa ringen nu och ta förlovningsringarna på puttsning senare. Hur gjorde/gör ni?
Vi beställde min vigselring i onsdags, gifter oss 4/8. Vi tänkte att det är bra att sprida ut de stora kostnaderna lite över året, så inte allt ska betalas på samma gång.
ok. ja de va lite så jag tänkte oxå. Men ja vill veta hur andra gör =)
Vi gifter oss 7/7 och beställde vigselringar för ca en månad sedan. Vi får dem om ca två veckor till. Vi har själva bestämt designen hos en guldsmed så det tar lite tid.
Jag gifter mig den 11/8. Har redan sett ut min ring och ska in och beställa den nästa vecka.
Gör som Jalle gör, vis sprider ut kostnaderna lite så blir det ingen supersumma sista månaden. :)
vi gifter oss i Maj 26 e. Vi började titta på ring ett bra tag innan, Hade bestämt oss för vilken vi skulle ha redan i oktober förra året. Dock beställde vi den nu i böjan av mars och får den i slutet av månaden. Ska bli så spännande. Min m2b ring och min kommer att lämnas in bara någon vecka innan för gravyr och putsning.
Vi köpte min vigselring för några veckor sen. Hittade ett bra erbjudande som skulle sänka kostnaden för summan så pass mycket att vi inte ville vänta. Sen så kände vi lite som de andra har nämnt att det är skönt att ta kostnaderna lite då och då :)
Vi gifter oss den 7 juli men ska inte gå och köpa våra förrän i april, maj. Vi vet vilka vi vill ha och det kommer ta ca 4 veckor för att få dom så vi har ingen brådska.
Vi köpte min vigselring i November
m2b vigselring köpte vi i Januari
Gifter oss i April
Vi köpte våra vigselringar ett år innan ungefär (i augusti). Vi tyckte att det var lika bra att slå till när vi ändå visste vilka vi ville ha. Men så tidigt behöver man verkligen inte köpa dem. Det blir mest bara jobbigt att ha dem liggande i en låda så länge utan att få använda dem. =)
Fixade även till min förlovningsring för någon vecka sedan (rhodiering + att vi lade till några stenar).
Vi gifter oss den 28 juli.
Köpte nog min vigselring och ny förlovningsring i oktober... Graverar dom nu. Ska väl putsa upp m2b ring senare :)
Vi gifter oss 4/8 och köpte ringarna i veckan. Det var mest för att få "bocka av" det på att göra-listan och som flera andra säger, skönt att betala undan det redan eftersom ringarna för oss var en rätt stor utgift!
vi gifter oss på valborg i år, och nu har äntligen min fästman fått arslet ur vagnen och beställt våra ringar. =D
titanringar.
Jag köpte vigselringen i oktober - gifter mig i maj.
Vi har köpt ring för 1 mån sen och kommer lämna in förlovningsringarna till putsning närmare vigseln, vi gifter oss 2/6
Vi köpte våra ringar i december typ och gifter oss i slutet på mars! varför ska man vänta om man redan vet vilken ring man vill ha?
Så resonerade jag när jag köpte min klänning i påskas, då hade vi inte ens satt datum för bröllopet ;)