• evelinasöderholm

Papper till egna bröllopsinbjudningar

Hej,

Finns det någon/några där ute som vet vart man kan hitta papper billigt om man vill göra sina egna bröllopsinbjudningar, antingen runt i stockholmsområdet eller på nätet? Aningen återförsäljare till företag eller "vanliga butiker"

Lycka till alla med era bröllopsplaneringar!

Evelina <3 

• Svar på tråden Papper till egna bröllopsinbjudningar
  • Mela01

Panduro har jätte bra papper. Använder mig själv att deras papper till inbjudan, bordsplaceringar, häften m.m Glad Använder mig mycket av deras andra produkter också Glad

• yohannah85
    Mela01 skrev 2012-03-03 14:21:02 följande:
    Panduro har jätte bra papper. Använder mig själv att deras papper till inbjudan, bordsplaceringar, häften m.m Glad Använder mig mycket av deras andra produkter också Glad
    Där hittar du vanligt A4, A2  papper och sedan kort som är vikta i alla möjliga storlekar . Det går att köra genom skrivaren utan bekymmer, dock så om du ska skriva ut så är det bra att du testar på vanligt papper först. och gör inte som jag gjorde, limma fast allt och sedan skriva ut, jag vet inte riktigt vad jag tänkte med. Utan var tvungen att börja om från början. Så tips skriv ut först och jobba från det sedan. Jag har handlat allt pyssel som skall göras där ifrån för jag kan gå där i timmar. =)
  • caruba

Tapet kan vara trevligt att göra kort och annat med...
    Fick två äldre tapetböcker för flera år sedan som fortfarande har mycket papper kvar till en massa pyssel...
    Annars kan man köpa en rulle var man har papper lääänge med..

• car1021

Jag köpte mina kort på Panduro och olika papper. Det fanns 10 dubbla kort+ kuvert för 39 kr. De fanns i flera olika färger. Sedan är det bara att köpa olika papper/band mm att dekorera med.

• synanceia

Köpte också papper på Panduro och gjorde egna kort. Det blev billigt och fint. Ska även göra placeringskorten med det pappret.

• MajaStina

Min bästa väninna och hennes blivande skickade ut inbjudningen i form av en isskrapa!

Ja, en sån man använder när man skrapar rutan på bilen!! Den var annorlunda och rolig!!

• aniara

Jag tycker nog inte Panduro är speciellt billiga, om man vill ha bra grejer, men de har fina papper. Vi använde oss av Bazzill Canvas till våra kort. De papprena finns i en massa olika färger. Kostar 9.90 för ett ark om 30*30 cm (för oss räckte det till ett inbjudningskort och kanske 2-3 placeringskort). Vi köpte även några ark Bazzill Bling i samma format. Dessa papper finns ju betydligt billigare på nätet men när jag kikade tyckte jag dels att det var svårt att hitta tillräckliga mängder av den färg vi ville ha, dels att webbutikernas fraktavgifter "åt upp" besparingen i att papprena var billigare.

Svar på tråden Papper till egna bröllopsinbjudningar