• Anonym (Drömmaren)

Drömmer om mitt ex

Jag har en fråga till er där ute.. 

Jag har det senaste börjat drömma om mitt ex. Och det är inga rumsrena drömmar utan oftast handlar det om att han är olycklig och vill att vi skall träffas igen och sen så händer det saker..

Vanligtvis drömmer jag ALDRIG om andra killar.. oftast är det sjuka drömmar som att jag blir jagad av dinosaurius och vargar och liknande.. ha ha.. så blev väldigt chockad när dessa drömmar började nu.. 

Jag vaknar varje gång med dåligt samvete då jag inte har något som gör att jag vill vara med honom längre ens.. Vi gjorde slut för snart 7 år sedan och jag har vart med min m2b i snart 6 år.. 

Har det här hänt andra??? Hur får man det att sluta!!!!

• Svar på tråden Drömmer om mitt ex
  • Anonym

Jag har en kompis som haft samma dilemma faktiskt. Hon drömde om sitt ex jättelänge, men hon såg det som en tankeställningen var att hon verkligen inte ville tillbaka.. och drömmarna försvann.

Hoppas de gör det för dig också

• Hvidbrud

En teori är att man förnyar hela kroppen på en cykel på 7år, så efter sju år är det normalt att drömma och på så vis rensa ut och sortera/fragmentera det som hände då. För att ge plats till det nya. Låter kanske flummigt, men jag tycker att det kan ligga något i det.

• Anonym (Drömmaren)

Jag vill verkligen inte tillbaka till det förhållandet.. Visst hade vi det bra ett tag.. men det slutade lite konstigt....

Jag om min m2b har det såååå bra och han är allt jag någonsin kunnat önska.. 

Jag skulle kunna gå så långt att säga att vi har det perfekta förhållandet.. låter kanske töntigt för många men vi har gått igenom sååååååååå mycket skit att vi nu känner varann så bra och vet precis vad vi vill och hur vi vill ha det... och vi skrattar verkligen varje dag tillsammans.. vi somnar genom att hålla varanras händer nästa varje natt och vi kan pusha varandra genom våra tuffa dagar.. ( vilket alla kan, det vet jag) men vi ger verkligen varandra trygghet, kärlek och utrymme vilket jag tycker är viktigt.. 

Jag kan inte tänka mig ett liv utan min m2b.. Han får mig att le åt allt.. vi bråkar inte ens om disken längre..  så jag förstår verkligen inte varför drömmarna kommit om exet.. 

Jag pratade med en vän i kväll och hon sade att det kanske berodde på bröllopet att man går igenom livet som Hvidbrud ovan sade också för att ge plats åt det nya så jag hoppas att det är det..  blir bara väldigt orolig då jag ofta pratar i drömmen och vill inte säga något dumt som inte betyder något ..... 

• Anneli256

Det undermedvetna fungerar på ett märkligt sätt som ibland kan vara svårt att förstå.

Du har gått vidare och är inte intresserad av ditt x. Men det kan finnas saker som är oupklarade. Du skrev att förhållandet slutade lite märkligt.

Jag tror att det är något som ditt undermedvetna arbetar med. Nu står du inför ett bröllop... kanske är det detta som väckt frågan varför det blev som det blev..inte för att du vill tillbaka.. men kanske för att du vill ha svaret för så det inte händer igen? vad vet jag.

Inför ett sånt stort steg som ett bröllop så sätts många tankar och känslor igång. Tror inte du behöver lägga någon vikt vid detta.. eller om du känner behovet... prata med någon som kan hjälpa dig tolka vad drömmen står för. Eller dina känslor kring det hela.

Lycka till.

• Anonym (känner igen mig)

Jag drömde väldigt mycket om mitt ex ett par månader före mitt bröllop. Vi, jag och mitt ex, hade ett stormigt förhållande där det var jättebra eller jättedåligt och även vårt förhållande slutade lite märkligt. Jag tror det är som Anneli256 skriver, att man på något sätt bearbetar det och att känslorna svallar lite extra inför en sådan sak som bröllopet. Det behöver absolut inte betyda att man vill tillbaka till sitt ex. Håller också med om att du ska försöka att inte tänka på det så mycket, utan ta det för vad det är - drömmar, som du inte kan styra över.

• Anonym (?)

Om du är orolig att säga något i sömnen så kanske du ska berätta för din blivande man, ni är ju trygga med varandra skriver du så det är ju bara ta upp att du har jobbiga drömmar just nu!

• wiii

Strax innan bröllopet drömde jag också om andra killar, verkar vara ganska vanligt :)

• Anonym (Drömmaren)

Tack för alla svar... Jag skall nog prata med min m2b och säga att jag har konstiga drömmar ifall jag skulle slänga ur mig något konstigt när jag sover.. 

Känns bra att det verkar vara något många går igenom.. tror att det kan vara som du Anneli256 skriver att det det undermedvetna som arbetar på något nu inför bröllopet så vill man ju att allt skall vara i sitt bästa skick.. även sinnet Tungan ute

Inatt hade jag mina vanliga gamla drömmar så hoppas att det håller i sig.. Glad 

• brideo

Det är faktiskt bara en dröm....inte verklighet. Lägg ingen vikt vid det, "jaha, nu drömde jag igen, ok!" Tror det finns en klar risk att haka upp sig helt i onödan annars. 

• Anonym

Jag tror också det är ganska vanligt. Precis när min M2B hade friat började jag drömma om mitt ex, trots att vi var tillsammans för över 10 år sen. Jag har varit med min m2b i evigheter ju. Kanske är det ett naturligt sätt att "avklara" ett kapitel en gång för alla. Jag hoppas bara att min kille inte drömmer om sitt ex nu Demon

Svar på tråden Drömmer om mitt ex