Utgångsmusik i kyrkan?
Jag letar och letar efter en glad och härlig musik att ha som utgångsmusik i kyrkan, inte allt för högtravande och pampig, uten musik med framtidstro och så,...
Någon som har några ideer?
Jag letar och letar efter en glad och härlig musik att ha som utgångsmusik i kyrkan, inte allt för högtravande och pampig, uten musik med framtidstro och så,...
Någon som har några ideer?
Hur vill ni att den ska spelas? Orgel? CD-skiva? Andra instrument?
Jag tycker ju själv att Kalle Moraeus - Underbart på orgel är väldigt glad och härlig. Om du inte redan gjort det, så kika in på tex www.kyrkomusik.se och lyssna på det som finns där :) Vi hade Björn Isfält - Änglagård på orgel och även den är somrig och glad tycker jag :)
Vi ska ha gotländsk brudmarsch, i och för sig är vi från ön men den kan man nog ha ändå :) Tycker den är fin o "glad" och lagom pampig. Lyssna gärna :)
vi har gotländsk brudmarsch in
och I was made for loving you baby ut.....
Hej!
Jag och min M2B ska låta spela "The final countdown" på orgel med en manlig sångare som sjunger till! Det kommer bli en rolig överraskning och roligt att starta kvällen med en bra låt!
Så här kan låten låta på orgel:
">
Lycka till och hoppas ni får ett fantastiskt bröllop!
Vi funderar på att ha Praeludium no IV i F-dur (J S Bach) som ingångsmusik och Bröllopsmarsch från Ulvåsa som utgångsmusik :)
Jag och min blivande skall köra på den här, man blir så glad å ungarna går loss å dansar