Att säga Nej på bästa sätt?
Jag har en fundering och jag hoppas alla klocka brudar här inne kan hjälpa mig gällande alkohol.
Jag vet inte om jag bara är allmänt hispig när det gäller vad som ska/kommer hända på bröllopet, jag är en sådan person som tenderar att jaga upp mig för något som i verkligheten är en baggis. Det är så att jag "lider" av en magsukdom, jag har haft problem de senaste 2 åren med det är inte förräns de senaste 6 månaderna man så gott som kommit fram till vad det är. Kort sagt så blir jag lätt illamående när jag ätit mat om jag inte tar mina mediciner jag fått och min mage är också väldigt kännslig mot alkohol, dricker jag alkohol brukar jag få väldiga magkramper som verkligen inte är att leka med. Ett glas eller två är oftast ingen fara, min m2b har äntligen börjat inse att jag helst undviker att dricka över huvud taget, jag har nämligen lika kul ändå speciellt då jag vet hur det skulle va om jag inte lät bli.
Till saken, eftersom detta är relativt "nytt" för mig också och speciallt för min omgivining, det är ännu många som inte vet att jag har problem och jag är rädd för hur det ska bli på bröllopet. Min M2b är från England och i och medd detta följer även deras alkoholkultur. Jag har varit på engelska bröllop med honom och vet hur "blött" det kan bli och hur vänner men även familj gärna hetsar brudparet. Det låter ganska ostädat men på något sätt så lyckas de göra det med en aning elegans. Jag vet bara inte hur vi ska göra med att berätta för folk att jag helst inte dricker något och vill inte vara en "mood killer" där och då, så en förvarning känns mest rättvis, men hur?