Släkting som bjuder in "nya" flickvännen fast vi inte vill...
Min blivande har en släkting som han står ganska nära. Denne släkting har ett ganska struligt kärleksliv. Till i somras var han tillsammans med en underbar kvinna, de var tillsammans i flera år och vi umgicks med dem så ofta vi kunde. Efter att det tog slut mellan dem träffade han ganska snart en ny kvinna som vi inte tyckte särskilt bra om. Vi träffade dock bara henne en gång, för det tog snart slut mellan dem också. Min blivandes släkting ringde då och berättade att de var för olika och att hon försökt lura honom. Skönt att hon är ute ur bilden, tyckte vi.
När det började dra ihop sig för oss att skicka ut inbjudningar ringde släktingen och bad oss bjuda in hans ex (kvinnan vi tyckte mycket om) vilket vi gjorde eftersom vi själva också vill att hon ska närvara. Vi har behållt kontakten med henne efter att de gjorde slut. Vi skickade alltså en inbjudan till honom och en till henne.
Nu är det en månad kvar till OSA och förra veckan ringde släktingen och sa att exet vi bjudit inte ville följa med på bröllopet för att han skulle ta med sig det andra exet också. De har nämligen blivit tillsammans igen fick vi veta. Min blivande gjorde då klart att det är det första exet som är bjuden och inte den andra kvinnan. Han sa till honom att vi ju faktiskt bjudit henne för att även han ville det. Men detta vägrar han acceptera. Han vill ha med sig båda kvinnorna, alternativt bara den han är tillsammans med nu (som vi inte tycker om).
Snälla ge mig ett råd, hur ska vi hantera den här situationen? Vi vill verkligen att den första kvinnan ska komma och vi vill absolut inte att den andra kvinnan kommer. Det känns så löjligt alltihop. Förstår inte varför han absolut måste ha med sig kvinna #2, de har bara varit tillsammans en månad eller nåt sånt, och han vet hur mycket vi tycker om den första kvinnan.