• Anonym (Hjälp)

Skjuta på mensen?

Jag ska ha mens vilken dag som helst (den är redan försenad, troligen pga stress).
    Finns det ändå någon slags tablett man kan ta som skjuter upp det?

Jag gifter mig i helgen!!!

• Svar på tråden Skjuta på mensen?
  • Cicci90

Jag köpte ett paket med "mensuppskjutande" medicin för ett par år sedan när jag skulle ut på äventyr i vildmarken och gärna ville vara utan mensen.
    Fanns på apoteket, receptfritt.
    Gå dit och prata med dom!

• Anny

Läkemedlet heter primolut-nor och är INTE receptfritt. Och ska börja tas 3 dagar före förväntad mens.

• Cicci90
    Anny skrev 2012-03-07 08:28:40 följande:
    Läkemedlet heter primolut-nor och är INTE receptfritt. Och ska börja tas 3 dagar före förväntad mens.
    Det jag köpte var då inte receptbelagt iaf. Men det kan ju vara ändrat, eller att det jag köpte då har försvunnit.  :)
  • Anny
    Cicci90 skrev 2012-03-07 10:02:58 följande:
    Det jag köpte var då inte receptbelagt iaf. Men det kan ju vara ändrat, eller att det jag köpte då har försvunnit.  :)
    Så länge jag har jobbat, har det aldrig funnits något som skjuter upp mensen receptfritt. Har jobbat på apotek sedan -04, så ingen evighet precis. Men det kan ju ha undsluppit mig.
  • sabz

Jag föreslår att du köper cyklo-f på apoteket. Det reducerar mensen (försvinner nästan helt) samt tar bort svullen mensmage. Jag äter dessa vid varje mens och de är guld värda!
    Man tar 2 tabletter 3 ggr om dagen (jag tar 4 ggr om dagen).

En kompis till mig använder även hon dessa och hennes mens är som bortblåst. Hon har även pratat med sin barnmorska och hon hade rekommenderat dessa.

Annars får du gå till en gynekolog som skriver ut tabletter till dig.

• Anonym (Hjälp)
    sabz skrev 2012-03-07 10:49:51 följande:
    Jag föreslår att du köper cyklo-f på apoteket. Det reducerar mensen (försvinner nästan helt) samt tar bort svullen mensmage. Jag äter dessa vid varje mens och de är guld värda!

En kompis till mig använder även hon dessa och hennes mens är som bortblåst. Hon har även pratat med sin barnmorska och hon hade rekommenderat dessa.

Tusen tack, det ska jag kolla upp!
  • daniiel
    sabz skrev 2012-03-07 10:49:51 följande:

Jag ville bara inflika att även jag har, dock bara vid enstaka tillfällen, också prövat dessa och de funkar väldigt bra :) För min del försvann mensen helt när jag tog dom tabletterna :)
  • Anonym (Hjälp)

Då är Cyclo F inköpt. Håll tummarna för mig!

• Cicci90
    Anonym (Hjälp) skrev 2012-03-07 19:31:05 följande:
    Då är Cyclo F inköpt. Håll tummarna för mig!
    Hoppas på det bästa! Oavsett vad så kommer du säkert ha en superbra dag!
    Skulle mensen ändå komma med full styrka ;) så har jag läst om brudar som har använt både tampong, binda och dubbla trosor.. Just in case ;)
  • sabz

Kul att kunna hjälpa till! Håller tummarna för dig :)

• caruba

Kan ju alltid tipsa om menskoppen med.. Men man ska nog träna lite ett par perioder först innan bröllopet..

• Anonym (Hjälp)

Jag klarade mig! Mensen höll sig borta! Vet inte om det berodde på Cyclo F, stress eller vad.. Men jag fick iaf en mensfri bröllopsdag och natt

• Cicci90
    Anonym (Hjälp) skrev 2012-03-12 07:44:12 följande:
    Jag klarade mig! Mensen höll sig borta! Vet inte om det berodde på Cyclo F, stress eller vad.. Men jag fick iaf en mensfri bröllopsdag och natt
    Grattis! Hoppas ni hade en underbar dag!
Svar på tråden Skjuta på mensen?