• pulmonate

Hur skriver man egentligen på kuvertet / inbjudan?

Vi har en massa vänner där de i paren eller familjen inte har samma efternamn. Vi har inte jätte mycket plats att skriva ut alla namnen på själva kuvertet /inbjudan och behöver egentligen förkorta lite i de fallen där det är flera stycken med olika efternamn. 

Vi tar några exempel.

Ett sambopar som inte har samma efternamn. Vi säger att dom heter Jenny Skogslund och Peter Johansson.  En familj där paret har olika namn och barnet har båda namnen. Jenny Skogslund, Peter Johansson och Elsa Skogslund Johansson.  Familj med flera barn och barnen har båda namnen. Jenny Skogslund, Peter Johansson, Elsa Skogslund Johansson, Johannes Skogslund Johansson. I fallet nr.1. Skulle jag förmodligen skriva ut båda namnen.
    I fall nr. 2 och 3 kanske skriva "Jenny Skogslund m Familj" eller "Familj Skogslund Johansson".

Är det så man ska göra? Några andra förslag? 
  • Svar på tråden Hur skriver man egentligen på kuvertet / inbjudan?
  • moonlightgirl

Hej
    Jag skulle nog göra så som du skrev i exemplen.
    Fall 1: Jenny Skogslun & Peter Johansson.
    Fall 2. Familjen Skogslund Johansson

• Chicita

Dålig bild och jag hade ingen bra textpenna heller...
    Men så här skulle jag ha gjort oavsett om det bara var sambos eller om det fanns barn med.

• Juni 2012

Till de som är ensamstående föräldrar och har barnen varannan vecka skrev vi enbart förälderns namn och inte barnens. Dock tolkades det som att barnen är bjudna ändå, trots att det inte var adresserat till dem eller till "familjen".

• Mela01

Skulle/ kommer göra som Chicita visar exempel på.

Svar på tråden Hur skriver man egentligen på kuvertet / inbjudan?