• mariajernberg

bästa sidan att beställa inbjudningskort på?

Vi ska ha dop och bröllop samtidigt.

Är det någon som vet någon bra sida att beställa inbjudningskort på. Gärna till ett vettigt pris.

Eller ska man behöva göra dem själv?

• Svar på tråden bästa sidan att beställa inbjudningskort på?
  • xanshine

Vi beställde från calligraphen.se och är supernöjda. Vi hade inbjudningskorten hemma på ca 1 vecka, de var lätta att ha att göra med vid funderingar och även när vi la in en extra order i efterhand.

De har  kort i alla prisklasser. När vi satt och valde om vi skulle beställa eller göra så värderade vi tiden som det tar att pyssla och köpa in matrial (och matrial kostnader).

• mariajernberg

Då ska jag absolut kika på den sidan.

Kollade på kortdesign.se men då fick man ju aldrig se hur kortet blev när det var klart. så beställer man hem massvis av dem å ser att det blev helt galet då blir man ju lite besviken :-P

• Växjöbrud2011

Vi beställde kort från Kortdesign och blev supernöjda. Inga problem att få provkort, var bara att mejla och fråga efter de man ville se (jag fick hela serien när jag bad om inbjudningskort och festprogram). Sen får man beställa korrektur, kostade 29 kr tror jag att få det på mejl, lite mer via posten om man vill se hur de blir. Då kan man ju göra ändringar om man inte känner sig nöjd. Gick hyfsat snabbt med att få korten. 1-2 veckor tror jag. Provkorten kom efter bara några dagar. Lycka till att välja!

• Växjöbrud2011

Kan tillägga att vi beställde provkort från Calligraphen med, och de var också väldigt tillmötesgående, skickade prover ett par gånger till oss. Dock var vi inte riktigt nöjda med de korten så vi valde Kortdesign istället. Dessutom var Kortdesign lite billigare (men det beror nog på hur många kort man beställer...)

• mariajernberg

Tack så mycket för tipsen

Svar på tråden bästa sidan att beställa inbjudningskort på?