• Strawberry

Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...

llinda81 skrev 2012-03-09 09:59:20 följande:

Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!

jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????

alla tips mottages gärna!!!

Jag känner igen mig och vi är i exakt samma situation!! Vore kul att följas åt fram tilld en stora dagen!
    Även jag gifter mig den 19 maj och har köpt en klänning som jag älskar MEN beställde en som är två storlekar för liten med planen att jag skulle gå ner i vikt... Jag var och provade den igår och trots snörning i ryggen går den inte att stänga och att sitta ner är omöjligt, det är främst rumpa och höfter som ställer till det. :P Men lite går den att ta ut, men de görs i så fall precis innan.

Jag har gått ner cirka 4 kilo sen jag beställde klänningen och skulle nog behöva gå ner minst 6 kilo till för att den ska sitta bra, men med tio kilo så sitter den nog perfekt! Men jag ska inte stirra mig blind på vikten då det viktigaste inte är vad jag väger utan hur kroppen ser ut. Lyckas jag ersätta fettet med muskler som väger skulle jag inte direkt klaga.. Min plan är att äta lagom och träna hårt, är främst zumba och gymmet som gäller, men morgonpromenader borde jag nog börja med.. :P
  • Strawberry

Hur går det Linda och alla ni andra? Var det bara jag som hade svårt att undvika onyttigheterna till melodifestivalen igår? Klarade det ganska bra i alla fall, smaskade i mig mängder av morot och gurkstavar. Helt ok faktiskt! insett att det viktigaste inte är vad jag får äta utan att jag får äta något, och grönsaksstavar känns ju klart bättre än godis!! :) och efter att ha inspirerats lite av alla bra tränings bloggar som finns ska jag nu dra med mig min blivande ut på lite Power Walk innan frukost! bara tio veckor kvar men det här ska jag fixa!! :D

• Strawberry

Instämmer med Styrka och Odium!! Man behöver inte hålla med eller tycka som TS men har man inget att tillföra tråden mer än att sprida negativ stämmning kan man lika gärna hålla tyst!

• Strawberry
    Sofi K skrev 2012-03-17 10:15:37 följande:
    Det är en stor skillnad på att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt och att gå ner i vikt på ett farligt sätt. Om du endast äter ett äpple och en apelsin om dagen kommer du självklart att rasa i vikt eftersom du svälter kroppen MEN det är skadligt för dig och de inre organ tar ordentligt med stryk, kroppen behöver näring  för att fungera!
  • Strawberry

1700tal och llinda81, vilka fina klänningar ni har båda två!!

Min klänning ligger i butiken och väntar på mig och jag kommer inte att prova den igen förrens två veckor före och det är då det gäller, hur mycket ska de tvingas ta ut den och ska det räcka för att den ska sitta riktigt bra.. Det är två månader kvar nu och jag börjar bli lite nervös!

Jag har kommit igång ordentligt med träning och det  börjar kännas att jag ändrat kroppsform lite men det går ju så långsamt och även om jag försöker hålla stenkoll på maten är det mysiga kvällar som är problemet.När fästmannen sitter i soffan brevid mig och äter onyttigheter "råkar jag" alltid smaka, bara lite iofs men det är ju så onödigt och varje gång blir jag lika arg på mig själv. Några bra tips på goda men nyttiga alternativ att mumsa på?

• Strawberry
    1700tal skrev 2012-03-19 09:51:24 följande:

Linda, OJ vilken fin klänning!

Strawberry, göra MASSA morotsstavar och ha i en burk på köksbordet eller framför tvn på kvällen brukar va smart. Då tar man en stav varje gång man känner lite sug att mumsa lite. Sambon kör med det under tentaplugg och vi båda när vi ska gå ner i vikt. Bra mot sötsug om man har sånt, är ju rätt mkt socker i morötter. Jag är mer för en total sockerdetox vid sånt behov men lätt att säga när man inte gillar sötma. Eller är det mer chips och sånt salt du gillar? Eller godis? Och hur ser din klänning ut? *nyfiken är man*

Morotstavar var ett bra tips, det körde jag mycket på förr och ska nog ta och fixa en burk redan nu, hemma och tentapluggar hela veckan och tror faktiskt vi har lite morötter i kylskåpet. Gillar både sött och salt, men klarar mig egentligen utan både och, har bara väldigt svårt att motstå när de finns framme..

Jag ska förska få in en bild på klänningen under dagen. =)
  • Strawberry

Kesella, eller ännu bättre kvarg 1 % fett från Lidl, tillsammans med lite fun light eller krossade bär är riktigt gott! Billigt, gott, enkelt och nyttigt. Har en del kompisar som tävlar i fitness som alla rekomenderat det, mycket protein i också. Ett glas fun light va ett bra tips, testa det nästa gång jag blir sötsugen. :D

• Strawberry

Jag har förövrigt tagit paus från vågen då jag har en tendens att stirra mig blind på den och stressa upp mig i onödan, så inte väga mig på ett par dagar i alla fall, sköter mat och träning och det är ju det som räknas i det långa loppet. :)

• Strawberry

Här är min klänning, inte den bästa bilden kanske men jag älskar den! :D
    Jag behöver dock gå ner lite över höfter i midja för att den ska gå att stänga, jag har snörning i ryggen.
  • Strawberry

Hej alla, hoppas ni haft en riktigt bra helg och skött både mat och träning. Sj har jag varit utomlands med ett par kompisar och jag var klart nervös när jag ställde mig på vågen imorse. Har försökt att sköta mig men det är svårt när man går ut och äter och alla andra lyxar med vin, godis och efterrätter, men även om jag unnade mig så åt och drack jag inte mycket alls, och i kombination med väldigt mycket shopping, promenader osv så är vikten där den ska vara och idag ska helgens lyxande kompenseras med ett stenhårt pass på gymmet! :D

Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...