aviman skrev 2012-07-19 20:30:42 följande:
Idag har vi varit i lokalen vi ska hyra. Vi har flängt runt som ena galningar här i kommunen för att hitta något som känns rätt - och ÄNTLIGEN, äntligen hittade vi ett ställe där det känns som om allting blir serverat på ett silverfat.
Vi satt ner och pratade med restaurangchefen, frågade frågor, lämnade önskemål, bollade idéer och så vidare. Jag hade tagit med mig tre bilder på olika tårtor som jag gillar stilen på, och sen hade jag nästan vad som kändes som ett föredrag om precis hur jag ville ha tårtan. Mycket viktigt :P
Vi har fortfarande inte bokat vigselförrättare (!!!) och jag känner lite panik över det. Vi skulle ha en släkting till M2B som skulle viga oss, men denne har inte hört av sig än så imorgon ringer jag kommunen och hoppas på det bästa!
Det bästa av allt tycker jag är att dela engagemanget med min blivande make. Efter vi varit i lokalen åkte vi till en tobakshandlare för att han ville köpa en fin cigarr och fira att vi nu är ett steg närmare äktenskapet
Hur ska det gå att vänta i nästan 10 månader till? Det pirrar så underbart mycket i magen idag!!!
Vad härligt att ni hittat rätt! Känner igen den där pirrande känslan, man är ju så förväntansfull trots att det är så lång tid kvar. Vi har preliminärbokat vår lokal idag!
Känns jättebra. Nu återstår bara allt annat.... Nästa grej vi ska boka är platsen vi ska vigas på. Sen får vi börja fundera på det där med mat. Blir nog catering för vår del, vi ska inte ha festen i en restaurang utan i en stor bystuga precis vid Dalälvens strand. Det blir entré i båt, vill jag lova!