Inlägg från: Marjasinus |Visa alla inlägg
  • Marjasinus

Juni 2013?

Jag är ingen blivande brud (verkar nästan vara ensam här - men i vårt förhållande är jag mest drivande) men vi gifter oss 29 juni 2013 i Slattefors, Linköping.

Det blir en borgerlig vigsel utomhus utanför festlokalen och sedan en grillbuffé. Vi har redan skickat iväg "Spara datumet"-kort till de som står på gästlistan och vi har en blogg där vi försöker skriva lite samtidigt som vi inte vill avslöja för mkt (svårt!)

Första paketet med dekorationer inköpta i köp- och sälj här på BT dök upp i brevlådan igår. Nästa vecka kommer förhoppningsvis ett antal paket ifrån ebay, bl a en smoking och skor så förhoppningsvis har jag mina kläder fixade. 

• Marjasinus
    LinaL skrev 2012-07-23 14:56:58 följande:
    Hej. Ska också gifta mig i juni 2013. Samma helg tror jag bestämmt, den 29 juni! Glad
    Det blir ett borgerligt bröllop här i kommunen med vigsel och fest på samma plats.
    Tycker dock det är svårt att veta när man ska göra vad.
    Tex:
    när ska man börja leta klänning
    när ska man kika på vigselring
    osv.

Grattis till alla er andra blivande brudar.Glad
    Inget grattis till mig? ;)

Jag tror mycket på att smida medan järnet är varmt. Engagemanget kring bröllopet kommer gå upp och ned under året så har du lust och tid nu så börja arbetet. Prova ut kläderna kanske man ska göra lite innan, särskilt om man, som jag, har tänkt sig att gå ned några kilon innan själva dagen d. Men man kan ju kolla på bilder och försöka komma fram till vilken typ av kläder man vill ha.

Vi tänker försöka hitta ringar på ebay så vi kollar hela tiden för att hitta om det dyker upp några snygga modeller. 
  • Marjasinus
    Want to skrev 2012-07-25 22:58:45 följande:
    Ett latmans bröllop
    Grattis!

Det finns nog fler som gör som du, men det här forumet är ju lite ett tillhåll för de som gillar att göra mycket själva. Är det inte svårt att bara komma ned i så få gäster? Jag satt och på skoj och gick igenom min lista för att se vilka vi hade plockat bort om vi hade stannat vid "de närmaste". Vi landar ändå på över 30 vuxna och ett 10-tal barn.
  • Marjasinus

Det börjar ramla in paket ifrån ebay nu :) Det är tokspännande. Allra mest ser jag fram emot att mina kläder ska komma. Hoppas det blir snart

• Marjasinus
    notch skrev 2012-07-28 21:43:14 följande:
    Först och främst, grattis till alla =) Jag och sambon ska bli fru och man 15/6, och känner efter att jag har läst era inlägg att vi ligger LÅNGT efter i planeringen. Vi har dock bestämt kyrka, präst och lokal...that's it =)
    Tror inte du behöver oroa dig. Jag är lite rädd för att vi lägger för mkt krut på allting såhär långt i förväg så att man typ blir bröllopsutbränd innan man verkligen behöver krafterna nån gång i maj-juni
  • Marjasinus

Vi har redan skickat ut spara datumet-kort. Känns viktigt att göra det väldigt tidigt eftersom det är veckan efter midsommar och folk planerar in saker inför sommaren väldigt tidigt.

• Marjasinus

I förrgår så kom min smokingkavaj (säger man så? smokingjacka? överdelen iaf :)). ebay-inköp. Grymt nöjd! Köpte även en smokingskjorta, den var lite för stor, så jag hoppas svärmor sömmerska kan fixa till den, alternativt att det inte spelar så stor roll om man har en väst ovanpå.

Mindre än 11 månader kvar nu... 

• Marjasinus
    Want to skrev 2012-08-02 18:09:08 följande:
    Vad kul, ingen aning om man säger kavaj eller jacka dock
    Smoking är ju tok snyggt, hur kom du fram till vilka kläder du vill ha på dig?
    Min m2b är egentligen tshirt och jeans kille och han står helt noll ställd inför valet av kläder.
    Så lite nyfiken på hur andra killars tankar går inför kläderna
    Jag tycker en smoking är väldigt elegant och gör att jag kommer ett snäpp ovanför gästerna (som har kostym/kavaj). Jag vill ju inte att det ska vara något tvivel på vem som har den manliga huvudrollen på tillställningen.

Samtidigt blir inte glappet riktigt så stort som det hade varit om jag hade haft frack. Tycker dessutom att frack är ganska obekvämt och betydligt varmare (svarta kläder mitt i sommaren liksom!!!) och man ska ju ändå dansa och ha vigseln utomhus m m 
  • Marjasinus
    notch skrev 2012-08-04 19:42:41 följande:

Vi är ju ändå två som ska genomföra det här...hur är era sambos?

Min sambo är mest intresserad av sin klänning än så länge. Men hon nickar och ser glad ut när jag berättar om allt praktiskt jag har bestämt/kollat upp :P
  • Marjasinus
    Tilda93 skrev 2012-09-03 15:29:39 följande:
    En fråga till er som gifter er i Juni 2013 , när skickar ni ut inbjudningskorten? och när har ni OSA?
    Spara datumet-kort skickades i somras
    Inbjudningarna skickas i början av mars
    OSA 1 juni (bröllop 29 juni) 
  • Marjasinus
    Burre skrev 2012-10-08 09:20:25 följande:
    Förresten... Hur gör ni dagen innan? Vi har två småbarn, ska ni sova borta? Eller hemma?
    Jag sover hemma med barnet, min sambo sover på hotell tillsammans med de som ska hjälpa till att fixa henne dagen efter. 
  • Marjasinus

För oss går det bra, vi har typ gjort allting som vi kunde göra i god tid som t ex Lokal, Vigselplats, Ring, Hår/Smink, Kläder, Catering, pratat m vigselförrättare, bokat bröllopsresa. Har en resa till Tyskland för alkohol/godisbufféinköp inplanerad och så har vi så smått börjat knåpa på inbjudningskort.

Har köpt en massa provsaker på ebay, typ organzatyg, band, konfetti m m i vårt färgtema så vi ska väl göra en liten provdukning hemma för att se hur mycket av allt vi behöver och sen beställa mera.

Svar på tråden Juni 2013?