paet skrev 2012-06-22 00:15:05 följande:
Vad ska er man ha på er?
Min ska ha svart slips till sin svarta kostym med en vit skjorta till. För att piffa upp skjortan lite när han tar av sig kavajen så har han svarta hängseln
Många skriver att svart slips är likamed begravning. Men han vill inte ha nått annat så han ska ju givetvis få ha det. Vem tänker på begravning när man är på ett bröllop? Han hade ju kunnat ha kravatt och väst men det var så dyrt. Vi har ju lagt vårt bröllop riktigt budget i med att vi precis blivit föräldrar
Vad ska ni ha för nått de kan kasta eller annat på er när ni kommit ut från kyrkan?
Vi ska ha såpbubblor som är till för bröllop som inte ger fläckar. Känner att ris är för farligt för fåglarna, fastnar i hår eller hamnar i nåns öga. Så fy nej.. men har funderat på rosenblad faktiskt
Vet faktiskt inte riktigt vad han ska ha ännu....Han vill ha sin mörka kostym...slips...ja vet inte om han ska ha det...tänkte ta det som blir över från min klänning och sy något....hmmm behöver fundera på det.
Är det inte vit slips som är begravning..eller är det bara närmast sörjande. Kom ihåg när min pappa hade det på farfars begravning...?
Vi gifter oss inte i kyrkan utan utomhus men har inte tänkt att de ska kastas något utan blåsa såpbubblor.
Rosenblad eller några andra blad går säkert lika bra.
Framåt kvällen tänkte jag att vi ska ha rislampor som vi tänder för dom som inte kan vara med.
Nu har jag hittat dukar....hemtex har utförsäljning så jag köpte dom där ...har hört av mig till några olika företag..men kände tillslut att jag köper dom själv. De höll på att bli tokigt..för jag köpte en duk för lite..och när jag upptäkte misstaget och sprang tillbaka till affären fanns det inga kvar.
De fick ringa upp en annan butik och som tur var hade de kvar....phhhuuuu
Till barnborden blir det pappersdukar...där jag tänkte de ska få kritor/pennor till så kan de måla på dom ifall de har tråkigt....