• ECO wedding

    Billig inbjudan

    Någon som har förslag och ideer på något bra inbjudningskort som är så billigt som möjligt?


    Antingen klassisk inbjudan i snygg och enkel design eller kanske lite tips på något annorlunda men billigare?


    Email kändes lite väl enkelt om än billigt....

  • Svar på tråden Billig inbjudan
  • Ajje82

    Vi gjorde våra själva, skrev ut texten på skrivaren och klippte med en mönstrad sax. Klistrade in i vita färdiga kort som vi köpte på slöjddetaler 10 för 39 tror jag det var. Klippte ut ett hjärta med våra initialer på och satte på framsidan. Vi kände att folk kommer ändå att slänga dom sen så varför lägga ut en massa pengar på korten.

  • Chicita

    Använd ett program där du kan blanda bilder och text (publisher, word, eller något av open officeprogrammen motsvarande publisher/ word mm).
    Lägg en ram eller bakgrundsbild. Kanske en bild på er själva och text i någon snygg font.
    Skriv ut på ett fint papper, vik ihop och skicka Glad 

  • daniiel

    Vykort? Det kanske finns bilder på tex kyrkan eller platsen som ni ska gifta er på, eller något annat roligt som kan vara passande :) Inga kuvert behövs ju då.

    Eller bara ett enkelt handskrivet "brev", väldigt fint tycker jag. Går ju att skriva på datorn också iofs, men lite mer speciellt med hanskrivet. Smart vikning också, då behöver man inga kuvert, precis som med vykorten.



    Denna tyckte jag var lite rolig. Man kan ju scanna in bilderna och sedan skriva ut dom på lite tjockare papper eller fotopapper tex. Man kan ju förmodligen ta bilderna själv hemma och fixa till dom i något redigeringsprogram så de likna såna "photo boot" bilder.


  • Pyttsan

    Våra är inte påbörjade än, men de kommer att göras enligt samma vikning som nedan. Dock printar vi ut fyrkantiga lappar som limmas i mitten med texten. Själva kortet/kuvertet gör vi av gammal tapet, en rulle har jag fått och några andra har jag fyndat på byggreturen för 10kr/rulle. Billigt, billigt, men också enkelt och snyggt!



    Härifrån stal jag bilden: www.underbaraclaras.com/wp-content/uploads/2011/12/IMG_6184-e1323549835110.jpg
  • ECO wedding

    Tack så mycket för alla fantastiskt fina tips! Älskade vissa ideer som korsordet eller photobooth stilen. Sen har jag tummen mitt i handen när det kommer till pyssel också. Tror det enklaste blir Chicitas förslag med ett foto på oss själva och text. Kanske kan skriva ut och skicka det som vykort så blir det ännu billigare.

Svar på tråden Billig inbjudan