• Bride2Be13

Stolsöverdrag?

Jag funderar på att köpa stolsöverdrag. Någon som vet någonstans som man kan hitta det billigt? Eller om någon/några som också ska gifta sig nästa år har lust att köpa det ihop och dela på kostnaderna? 

• Svar på tråden Stolsöverdrag?
  • daniiel

Ikeas knoppa-laka kanske kan vara något?

De går ju att dela på dom också och bara hänga över ryggen tex. Vill man ha band, så kan man hitta billiga breda siden- och organzaband på tex ebay.

Det finns ju överdrag på ebay också.
    www.ebay.com/itm/100-Brand-New-Satin-Banquet-Chair-Covers-Wedding-/170689617359&var=&hash=item27bde4ddcf
    www.ebay.com/itm/100-White-Poly-Folding-Chair-Covers-NEW-Wedding-/170700903159&hash=item27be9112f7
    www.ebay.com/itm/50-White-Satin-Universal-Self-Tie-Chair-Covers-Wedding-/230623352961&hash=item35b2391881

• Dazzle

Vi ska köra på knoppalakan. Har kollat runt massor men till slut tyckte jagi nte det var värt pengarna. Att köpa ett överdrag som passar sådär till de stolar det blir, då kan jag lika gärna ha ett lakan...

L

• nagu

Kolla Ebay, finns precis hur mycket som helst

• 120509

Tycker det verkar vettigast att hyra! Varför lägga både tid och pengar på alla lakan till överdrag, även om det är billigt från IKEA? Det blir även proffsigare med "riktiga", som går att hyra, se länk tidigare i tråden. Om du tycker det kostar förmycket, så tänk över en gång till vad di vill prioritera inom din budget, och hur pass viktigt detta är för er i det stora hela sammanhanget? Lycka till! 

• Bride2Be13

Tack för tipsen! Knoppa är ju helt klart billigast, men av vad jag har hittat så är det billigare att köpa egna stolsöverdrag från ebay än att hyra i sverige.. så då blir det ju knoppa eller köpta..
    Stolarna är helt otroligt fula så något måste jag iaf göra med dom.. 
    Brukar det vara något standardmått på stolar? I värsta fall kan jag ju alltid åka och mäta men det vore ju skönt att slippa krångla:P  Köper man överdrag vill man ju gärna att dom passar .. 

• Dazzle

Vi tittade oxå på att hyra, men det är svårt att hitta så att ryggdelen är just så hög som just de stolar som festlokalen har, och jag har sett många bilder på nätet där det hängt lite över hit eller dit. Snyggast tycker jag spandex blir, men det är inte så snyggt som material då det påminner mig om frotte. Så vi valde att hellre knyta byllsiga lakan än betala dyrt för överdrag som inte heller passar perfekt.

Vi har köpt våra begagnade.

L

• Mela01

Nu har jag ingen aning om hur många ni ska va.  Men vi har 75 st o vi gifter oss i september o kommer att sälja dom vidare Glad Så det kankse kan va något?Glad

Svar på tråden Stolsöverdrag?