• fruskold

Hur mycket kostar/kostade erat smink och hår?

Håller på att boka smink och hår för den stora dagen. Undrar hur mycket det är själigt att lägga på det?
    Tänkte först göra sminket själv men bromsen sattes när jag bestämde mig för att ha lösögonfransar. Att stå och pilla med dom när man är nervös är nog inte så roligt. Man vill ju gärna att allt ska vara perfekt på dagen D.

• Svar på tråden Hur mycket kostar/kostade erat smink och hår?
  • Emma84

Jag har bara fått prisuppgift från min sminkös än så länge; 600 kr. 900 kr om jag vill ha en provmakeup innan

• onerva

Jag betalar 1500 då får jag två provtillfällen färgning plus smink

• Emma84

I mitt pris ingår allt; lösögonfransar & allt smink

• Strawberry

Som det ser ut nu kommer jag att betala strax över 2000 kr för hår och makeup. Det ingår även en träff innan då vi testar färger för smink och bestämmer typ av frisyr osv.  Jag tycker det känns som ett okej pris och det ska bli skönt att hon kommer till mig på bröllopsdagen och hjälper till så slipper jag stressa iväg någonstans.

• sabz

Mitt är jätte dyrt.
    Jag betalar 2800 för smink och 2400 för håret.

• Nikkita

Jag har en väninna som ska sminka mig så det blir gratis (förutom sminket då). Har bokat en frisör som tar 1500kr, då ingår provuppsättning, hårnålar & att hon kommer ut till platsen :)

• Chicita

Jag betalade 1700:- för mig inklusive mina två tärnor. Eller rättare sagt jag skulle betala det, men hon tyckte att hon fått för mycket betalt så jag fick tillbaka lite Flört

Det var bara sminkning, men en provomgång innan också + att hon kom till oss för att sminka så vi slapp åka iväg.
    Min ena tärna satte upp mitt hår. Så det kostade ingenting. 

• NilsKpyssling

Jag betalar 1500 för smink och hår, då ingår provsminkning och test av håruppsättning.

• Pyttsan

Jag har fått en offert från min frisör på 450kr för smink och 400 för håret. Då ingår provsminkning och provfixning av håret.

Men då ska mitt hår inte vara uppsatt, utan bara stylat, så det tar inte så lång tid. 

• Joli84

Han som ska sminka mig tar 800 kr (500kr + 300kr för resa hem till mig). Och då ingår en provsminkning.
    Håret ska jag göra en ganska enkel uppsättning för 550kr.

• Cicci90

Uppenbarligen skiljer detta oerhört mycket beroede på var man bor..

Jag kommer att betala 2800 kr för hår och 500 kr för smink.
    Bor i en medelstor stad och alla ligger i den prisklassen.
    Provuppsättning av håret och konsultation med sminkösen ingår. På dagen D kommer vi att börja "när jag vill", blir väl vid 8-tiden, och de gör bara en brud/dag och tar inga andra kunder under de timmarna. Så jag tycker att det är värt pengarna.
    Lugn och ro vill jag ha! ;)

• Jonkne

min uppsättning kostar 2000:- och smink 2000:-....känns dyrt

• Chicita

Ooops - tänkte hälften och skrev andra halvan...

Priset jag fick var dels ett uppstartspris då hon var nyutbildad och dels rabatt pga att jag suttit makeupmodell för henne (och hennes grupp) under utbildningen. Priset skulle varit mer än det dubbla annars för oss tre. 

• Amanda547

jag betalar 1400:- och då ingår

Sminkning med allt smink även primer och lösfransar
    en uppsättning med massa lockar blommor pärlor m.m
    färgning i två olika färger
    klippning 
    färgning av bryn+frans samt plockning
    provsminkning samt prov uppsättning
    hon tar sig till mig kl 7:00 på morgonen ovh räknar med att vara klar 10:30 

• knyttan
    Nikkita skrev 2012-03-14 14:02:29 följande:
    Jag har en väninna som ska sminka mig så det blir gratis (förutom sminket då). Har bokat en frisör som tar 1500kr, då ingår provuppsättning, hårnålar & att hon kommer ut till platsen :)
    Jag har aldrig hört talas om en frisör som tar betalt för hårnålarna separat...?
  • AnnL

Mitt kostar 5000:- inkl provsmink och provuppsättning. Dyrt men värt priset, finns ingen annan frisör jag litar mer på och samtidigt.... Är ju bara en gång jag kostar på mig allt detta :)

• fruskold

Verkar variera kraftigt.
    Mitt smink köpte jag för 1500:-, sminkningen privat hemma hos mig av utbildad MUA kostar 1000:-
    Håret har jag bokat på salong än så länge, kostar 2500:-
    Ev. gör min frisörväninna det istället för inte lika stor kostnad.
    Vore ju hur skönt som helst att bli stylad hemma och slippa ta sig ut innan vigseln. Det betalar jag gärna för ;)

Svar på tråden Hur mycket kostar/kostade erat smink och hår?