• 1700tal

Tips på riktigt bra frisör (på uppsättningar) i Link?

Undrar om nån har tips på riktigt erfarna och duktiga frisören/salonger I centrala Link? Det finns en uppsjö av frisörer och tänkte försöka sålla denna djungel lite här på BT innan jag sätter mig och ringer runt till allihop.

Kanske finns det några härinne som känner till några Linköpingsfrisörer som är riktigt haj på komplicerade "stora" bruduppsättningar - frisörer som gillar kreativa utmaningar?!

Är alltså inte ute efter vilka frisörer ni går till för er vanliga klippning utan mer om ni hört/vet salonger som antar utmaningar, har personal som ofta gör uppsättningar och gärna större salonger? Vilka salonger är riktigt stora (=har stor kundkrets och därmed många bruduppsättningar)?

Kort sagt - vet du nån frisör som lämpar sig för att skapa en bruduppsättning som kräver lite kreativitet utöver det vanliga? Ett stort plus om du dessutom vet om han/hon åker ut till annan plats på dagen...

• Svar på tråden Tips på riktigt bra frisör (på uppsättningar) i Link?
  • Fästmön

Många frisörer har bilder på sina uppsättningar i ngn pärm eller dylikt som de kan visa. Så du kanske kan ta en promenad på stan och titta in hos några frisörer och fråga om de kan visa bilder? En bild säger mer än tusen ord så beroende på vad de har gjort innan kan du nog avgöra om de är kreativa eller inte Solig

Lycka till!

• ClaraH
    Lisapi skrev 2012-03-18 09:16:16 följande:
    Åh är du också Linköpinstös!? =D

Hair är ju toppen, likaså Studio22
    Jag flyttade för ca 2 år sedan. Men tills dess gick jag på Hair.
  • 1700tal

Åh, tack hörrni för svar!! Hade alldeles gett upp om svar.

ClaraH - Ska absolut gå till hair och kolla lite, har aldrig hört talas om dem.

Lisapi - Nja, vi bor inte i Link sen en tid tillbaka men bröllopet står där. När vi bokade allt för närmre 100 år sen bodde vi där. Studio22 ska oxå kollas! Men har du provat din enzoani här i Link, finns det nån butik som saluför dem här??

Fästmön - Smart drag, det ska jag göra. Om de har bilder att visa upp som referens är det ju det ultimata...

• 1700tal

Men vilken är det som är Hair?! Hittar massa som heter nåt med hair men ingen som heter bara det.

• Linn88

Jag förstår ju om du inte är så sugen på att åka till Motala men känner du att du har tid för det rekommenderar jag varm Brasalong. Då ska du gå till suzanne. Kolla in dem på Facebook! Hon gjorde både min och mon syrras baluppsättningar och vi är supernöjda!!!

• ClaraH
    1700tal skrev 2012-03-18 18:53:13 följande:
    Men vilken är det som är Hair?! Hittar massa som heter nåt med hair men ingen som heter bara det.
    Ursäkta mig, de heter ju Hairstyle. http://www.hairstyle.se/
  • 1700tal
    Linn88 skrev 2012-03-18 20:12:27 följande:
    Jag förstår ju om du inte är så sugen på att åka till Motala men känner du att du har tid för det rekommenderar jag varm Brasalong. Då ska du gå till suzanne. Kolla in dem på Facebook! Hon gjorde både min och mon syrras baluppsättningar och vi är supernöjda!!!

Festlokalen ligger förvisso mellan Link och Motala, men mer åt Liknhållet. Men skriver upp det, tack för tipset!

Clara - Tackar ödmjukast! Ska ta mig dit snarast!

• 1700tal
    ClaraH skrev 2012-03-19 19:12:47 följande:
    Ursäkta mig, de heter ju Hairstyle. www.hairstyle.se/
    Nu har jag bokat där, tack igen för tips!
Svar på tråden Tips på riktigt bra frisör (på uppsättningar) i Link?