Vad ska man lägga mest krut på?
Vigselprogrammen eller Festhäftena??
Jag menar... vilket av dom är det störst sannolikhet att folk vill spara på?
Vigselprogrammen eller Festhäftena??
Jag menar... vilket av dom är det störst sannolikhet att folk vill spara på?
festhäftena helt klart
Håller med, festhäftena.
Vigselprogrammen ska de ju bara kika i en stund under själva vigsel, en timma max. Festhäftena däremot kan de sitta och glutta i under flera, flera timmar. Tänk inte vilka de hellre kommer vilja spara, för det är långt ifrån säkert att någon ens vill det. Tänk mer på vilket som kommer användas mest under dagen/kvällen och då är det ju festhäftet :)
Alla våra festhäften försvann...
Eller tja med säkerhet försvann ca 95% i alla fall
De flesta var ute efter menyn, för att kunna "bevisa" för sina nyfikna kompisar och kollegor vad dom hade fått för konstig medeltidsmat på vårt bröllop
Så jag instämmer med ovanstående - festhäftena helt klart. Vi hade inte ens vigselprogram. Vi delade ut lappar med Fader vår på latin. Men det var allt
Jag håller med ovanstående. Ett snyggt, välgjort festhäfte tar jag gärna med mig hem som minne. Vigselprogram lämnar jag vanligtvis i kyrkan...
Så bra! Då vet jag! :)
Vad skall man skriva i festhäftet mer än själva menyn? Skall man ha med sånger och tal o så där? vad skall ni ha med?
ja de va ungefär de vi tänkte... eller inte tal kanske, men sånger o bilder o sånt...
Vi hade menyn, lite info om oss, allsånger (för vi tycker om sånt), ett test "vem är du mest lik? brud eller brudgum", lite barncitat om äktenskap osv. Många har ju även gästpresentationer i sina festhäften, men det skippade vi. Det finns en tråd där man kan mejla om att få se andras häften och få lite inspiration :)