• JoPe

Försäkring - hjälp!!

Hej!

Vi håller precis på att skriva kontrakt med den byrå som ska anordna vårt bröllop i Prag. Om något skulle hända så att vi får förhinder så förlorar vi i princip alla våra pengar, de säger att deras försäkring inte täcker oss eftersom vi är utländska och att vi får försäkra det själva i Sverige.

...men jag hittar ingen som försäkrar bröllop utomlands. Den enda bröllopsförsäkringen jag hitta är Solid, men den gäller bara i Sverige.

Hur har ni andra gjort? Bara bokat och hoppats på det bästa eller får ni pengarna tillbaks vid sjukdom/olycksfall?

Snälla hör av er, har bråttom då vi måste skriva på för att få vårt datum  

• Svar på tråden Försäkring - hjälp!!
  • yavanna81

Jag har ingen aning, vi har ingen försäkring vid sjukdom eller liknande för vårt bröllop och jag tror vi får betala allt om vi skulle ställa in försent. Jag får erkänna att jag inte ens tänkt på det. När det gäller en resa får man ju vissa försäkringar via sin hemförsäkring och via bankkort om man betalt med ett sådant. Du kan ju kolla vad de täcker, men risken är nog att det inte täcker något av festen utan bara själva resan dit. Ring annars till ett försäkringbolag, tex Solid eller där ni har er hemförsäkring, och hör vad de säger.

• aniara

Måste ni försäkra er då? Vi har ingen speciell bröllopsförsäkring och kommer inte teckna någon heller. Vi räknar med att allt kommer att gå bra. Sen har man ju sin hemförsäkring som faktiskt täcker väldigt mycket, och olycksfallsförsäkring som kan gå in i vissa fall. Dessutom brukar man ha reseförsäkring genom sitt VISA-kort om man använt det vid betalning.

Svar på tråden Försäkring - hjälp!!