Bjuda kvinnor till bridal shower, men inte till bröllop
Hej!
Jag och min blivande skall gifta oss i oktober i år. Vi kommer ha ett riktigt litet bröllop, endast våra föräldrar, deras respektive (bådas föräldrar är skilda), våra syskon och några få nära vänner. Markus (min blivande) har inga svärföräldrar kvar, men jag har alla fyra. Dock är min relation till dem lite komplicerad och för att undvika bråk på vår dag har vi valt att inte bjuda dem. Detta betyder att vi dragit en gräns och för att inte trampa någon än mer på tårna kan jag då heller inte bjuda min faster eller moster. För då måste såklart min blivande få bjuda sina, så de inte blir allt för upprörda och hans sida av släkten är riktigt stor (plus att han knappt umgås med dem).. Så där har vi den historian, dock är de flesta lugna med vårt val och mormor har gett sin välsignelse.
Men jag måste ju erkänna att det känns lite konstigt att inte ha det där baota bröllopet, på ett sätt, men och andra sidan så vill jag inte ha det. Men jag tror det beror på att jag är så påverkad av alla bloggar jag tittar på och filmer man sett, man skall ha det där stora bröllopet där Alla kommer.. Och det är lite relaterat till detta som jag skriver här. Jag bor i Usa nu, så gör min blivande, men på annat håll. Vi åker tillbaka i augusti och gifter oss i oktober och sedan,om allt går som det skall med visum åker vi tillbaka och flyttar ihop i nov. Jag vill såklart ha en "bridal shower" (möhippa klingar inte fint i mina öron) och på denna vill jag såklart bjuda alla vackra kvinnor jag någonsin känt.. MEN, frågan är, är detta totalt osmakligt att göra?! Jag kommer ju inte ens bjuda hälften av dem på självaste bröllopet (endast tre av trettio, och de vet vilka de är och alla andra förstår nog det också. Jag vill verkligen göra detta, men är så orolig och folk skall känna sig dissade och inte förstå vår tanke med bröllopet..
Helt enkelt, är det okej att bjuda en massa kvinnor till en bridal shower, om de inte är bjudna till bröllopet ifråga?
Tacksam för tankar, och svar!
Mvh,
Jennie Grip
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 22:21
Hans mor-och farföräldrar skall det stå! blev lite fel där.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-17 00:20
STRYK BRIDAL SHOWER, DET ÄR EN TJEJKVÄLL! TÄNKTE INTE PÅ ATT FÖRKLARA DET! INGA PRESENTER ENS, UTAN MER DESSERTKNYT, SÅ VET INTE ALLS VARFÖR JAG SKREV DET. HAHA