• Anonym (villblismal)

Vill komma i form...hjälp mig hur och häng på!

Det är 1.5 år kvar tills jag gifter mig så egentligen är det inte därför..men jag vill komma i form och behålla formen..Jag är inte överviktig men väger ca 60 kg och är 168 cm lång. Jag vill bli fastare, få mer muskler och känna mig piggare. Just nu har jag varvat zumba på gymmet med långa promenader. Har även tillgång till styrketräning, löpband, cykel och crosstrainer på gymmet och min naprapat ska sätta ihop ett träningsprogram för core-muskulaturen för mig eftersom jag är svag där.

Jag äter ungefär enligt följande:

Frukost: Om jag äter hemma antingen lättfil med bär/banan och pumpa, solros och linfrön. Kaffe m mjölk. Ibland knäcke/giknäcke m ost eller honung. Detta äter jag ca 2 dagar i veckan. På jobb (förskola) äter jag med barnen antingen filmjölk (en dag)m banan och frön eller mannagrynsgröt m sylt och mjölk (en dag)samt en knäcke m pålägg. Har egna lite grovare knäckebröd på jobb. På fredagar äter jag en fralla, makrill, två kokta ägg och ostrullar. På helgen bakar jag ganska ofta bullar på fiberhavregryn och dinkelmjöl eller så äter jag ägg och knäcke, gröt eller fil..

Lunch äter jag med barnen men tar lite kolhydrater och har med sallad+keso som jag kompletterar med.

Mellanmål består oftast av macka på jobb och slutar jag tidigt äter jag i regel fruktsallad med grädde och nötter med barnen.

Middag är vanlig husmanskost men mer grönt och proteiner och lite kolhydrater.

Kvällsmål är svårt. är ofta hungrig och har jag tränat/gått måste jag äta. Äter brieost, ibland fruktsallad igen. Jag hittar inga bra alternativ. Hjälp mig gärna!

Äter ofta ngn bit mörk choklad på fredagskvällen och tar et glas vin t maten. På lördagen unnan jag mig lite av exempelvis chips eller ost och kex (dinkelkex).

Hur kan jag göra träning och mat så bra som möjligt?? Hjälp mig! Ngn som vill vara med och finslipa sig!? Funderar på att ta kort nu innan i typ bikini för att förhoppningsvis kunna se skillnad...

• Svar på tråden Vill komma i form...hjälp mig hur och häng på!
  • Hvidbrud

Tycker att det verkar som om du äter och tränar bra. Lite coreövningar är ju jättebra både för rygg, hållning och till att skulptera kroppen. Njut av det du gör och lyssna till dig själv, för det låter som om du redan gör allt rätt. Lycka till och hoppas att du når dit du vill.

• Anonym

Kolla in inlägget "Har fullstädigt panik, har ca 2 mån på mig...."
    Där finns en massa massa tips 

Svar på tråden Vill komma i form...hjälp mig hur och häng på!