• brideo

Ett nageltips som funkar!

Med drygt 100 dagar kvar till bröllopet vill jag tipsa er andra brudar om lacket Seche Plus. Lacket ska strykas över nageln 1 ggr/dygn i fyra dygn och sedan tas bort helt och hållet och sedan börjas om igen med nya lager. Nagelbanden fuktar jag med nagelbandsolja. Har hållit på i en vecka och det funkar!!!

Har testat många lack tidigare men det har inte haft nån effekt. Lacket är starkt så man ska akta nagelbanden. Ett tips är också att klippa nageln lite lite så fort den frår en repa eller blir ojämn. Om det fortsätter så här bra kommer jag fixa mina egna naglar till bröllopet och strunta i dyr manikyr för det behövs inte. Det vore nåt det! 

Lycka till! 

• Svar på tråden Ett nageltips som funkar!
  • Trolllycka

Tack för tipset. var köper du det?

• brideo

Hittade det på NK i Stockholm. Googlade det precis men hittade ingen återförsäljare i Sverige med min extremt korta google-koll. Lacket går dock att köpa via Amazon.com. Tycker det verkar krångligt men i det här fallet skulle jag satsa på det ändå om jag inte hittade det ngn annanstans. Och nej, för er som undrar, jag är en vanlig kund och har inga kopplingar till märket. Blev bara så glad att det funkade. Ett tips är att kolla om det går att beställa in om man bor i en liten stad. Parfymeriet kan ju faktiskt få tips om en bra produkt den vägen. 

• JosefinCarolina

Oj tack för tipset!! Det ska jag verkligen prova, jag vill absolut ha mina egna naglar men som det är nu så är de helt kass! Får kolla om det finns på NK gbg i veckan =))

• filibustern

ja jag måste då först å främst skaffa några naglar :P har bitit på naglar under alla mina 20 år... försökt 3 ggr att spara, och misslyckats varje gång, men nu har jag nytt sorts äckel-nagellack så nu kan det nog funka :P

• brideo
    filibustern skrev 2012-03-19 09:46:15 följande:
    ja jag måste då först å främst skaffa några naglar :P har bitit på naglar under alla mina 20 år... försökt 3 ggr att spara, och misslyckats varje gång, men nu har jag nytt sorts äckel-nagellack så nu kan det nog funka :P
    Mina naglar var inte alls långa men nu har de tagit sig! Det finns hopp!
  • aniara

Du skriver att det funkar men du har missat att skriva vad är det det är bra för ;)

Jag blir för övrigt lite skeptisk mot produkter som kräver nagellacksremover var fjärde dag. Naglarna lär ju bli jättetorra! Jag har testat kurer för hårdare naglar som har haft liknande upplägg men det som har funkat absolut bäst för mig var att jag slutade med precis allt. Jag lackar aldrig fingernaglarna längre, och de har aldrig varit i så bra skick som nu. 

• brideo
    aniara skrev 2012-03-19 20:49:13 följande:
    Du skriver att det funkar men du har missat att skriva vad är det det är bra för ;)

Jag blir för övrigt lite skeptisk mot produkter som kräver nagellacksremover var fjärde dag. Naglarna lär ju bli jättetorra! Jag har testat kurer för hårdare naglar som har haft liknande upplägg men det som har funkat absolut bäst för mig var att jag slutade med precis allt. Jag lackar aldrig fingernaglarna längre, och de har aldrig varit i så bra skick som nu. 
    Tja vad det är bra för...de växer och blir långa och fina och går inte av! Känns som ett mindre mirakel i mars när man inte sett solen sen oktober. Men smaken är delad, kör på lacklöst om det funkar för dig!   
  • Sebastiána

Det funkar säkert. Jag använde Mavalas Mavala Scientific + polerade naglarna om det blev någon spricka. Funkade jättebra! Tricket är nog att fila och polera och liksom pyssla om naglarna. Nagelolja lär också vara bra. Det testar jag nu.

• Sebastiána
    aniara skrev 2012-03-19 20:49:13 följande:

Det är säkert det bästa tipset för långa naglar, men för min del vill jag ha långa naglar just för att jag vill ha långa rödmålade naglar. Om jag alltid ska köra olackat finns ingen vits med att låta dem växa liksom.
Svar på tråden Ett nageltips som funkar!