• Amejuli

Visa DIN brudklänning! :D

Okej jag ska väl inte fega jag heller då :)

Men insåg nu när jag letade bilder att det där med vitt + soljus och detaljer inte riktigt går ihop. Insåg att det inte finns några bra bilder där det syns hur min klänning riktigt ser ut. Men kanske kan jag leta fram några andra bilder från provningstillfällena så småningom. :)

Fina ni är allihop!! Och grattis!

Litet tillägg: De två övre bilderna är tagna av vår underbara fotograf Karolina Ehrenpil. :)

• Amejuli

Du är verkligen helt fantastiskt fin i din klänning!! Passade dig såå bra!

annapanna88 skrev 2012-04-09 19:01:30 följande:
    Ok, här kommer en bild på min klänning :) Fruktansvärt suddig och inte den mest smickrande vinkeln, battrerierna i kameran tog slut efter denna bilden och nya gick inte att uppbringa så... jaja, håll till godo :)

• Amejuli
    Josefina skrev 2012-04-10 14:07:36 följande:
    Vilken fin klänning!! Klassiskt snygg. Vilket märke? Påminner om en Garamaj-klänning som jag kikat på :)
    Och ser ut som att ni byter ringar i Hågelbyparken, stämmer det?

undrar Josefina Glad

Åh tack, hade inte alls tänkt ta en klassisk eller den här skärningen. Skulle ju ha en figurnära i spets! Men det blev den ändå för tyckte det var så svårt att välja och hitta någon som satt bra på kroppen.

Det är en Eglantine, ett franskt märke som inte sålts här så länge, men märket tror jag säljs på bröllopskällan på Hornsgatan. Modellen hette Florine.

Den är i siden och har lite drapering fram till. Spets över bysten och små spetsdetaljer här och var på resten av överkroppen. Knappar hela vägen där bak. (Syns ju tyvärr inte jättebra på korten) Jag har dock minskat på släpet lite då jag ju inte alls hade tänkt släp heller från början :-P

Ja, visst är det i Hågelbyparken! :) Riktigt mysig park! Vi hyrde teaterplatån. Kanske inte finaste platsen men enda stället där man kan få det avspärrat. Och det var nog tur för det var fyra andra par i parken samma dag som trängdes på övrigt utrymme... :)

• Amejuli

Josefina: Måste bara säga också att din klänning!! Herregud vad underbar. Hade jag valt igen hade jag definitivt velat prova den! Du ser fantastisk ut!

• Amejuli
    Sofi K skrev 2012-04-10 22:46:23 följande:
    Väldigt vackert par är ni! och klänningen var riktigt fin på dig! jag är lite nyfiken vart ni hade vigseln? Ser att det var utomhus, men vad är det för typ av hus och vart hittade ni det?

Åh, tack!

Vigseln var i Hågelbyparken, nära Tumba utanför sthlm. Det finns flera otroligt vackra ställen i parken som tyvärr inte "hyrbara" och då får man ju chansa lite. Men vi valde att hyra teaterplatån i parken där det finns ett relativt stort tak på pelare utifall att det skulle regna. Inte den allra vackraste platsen i parken enligt mitt tycke men ändå väldigt fint med vattenfall i bakgrunden och prunkande grönska. Och hyr man det spärarrar de av platsen så man får vara ifred. Ström till högtalare och sånt finns. Blev riktigt bra och vi hade tack och lov tur med vädret.! :)

• Amejuli
    Sofi K skrev 2012-04-12 07:27:46 följande:

Låter härligt ändå, trots att ni inte kunde hyra det finaste stället :)

Hoppas bara att det finns sådanna ställen lite mer i västergötland :)

Vad kul att dur är därifrån. Jag är själv därifrån men har bott i sthlm i några år nu. Finns ju många fins ställen där också!! :) Hoppas ni hittar något ni gillar!

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D