• veronym

Gelnaglar eller akrylnaglar

Hej

Vill laga mina naglar fina till den stora dagen men vet ej riktigt ännu hur. Funderade först på gelnalgar, men såg sedan att akrylnaglar var billigare. Vad är egentligen skillnaden på dessa?

Hur har ni lagat era naglar? 

Behöver endast ha naglarna fina på vigseldagen, så hur länge respektive håller är oviktigt.  

• Svar på tråden Gelnaglar eller akrylnaglar
  • tigerbalsam

Åh jag vill också gärna veta. Jag bokade tid igår och då rekommenderade han gel.. eller pulvergel hette det tror jag. Rätta mig gärna, jag kan INGET om det här! Det skilde bara ca 150 kr där jag bokade.

• Marylojs

Min erfarenhet är att acryl håller bättre men sliter mer på nageln, och personligen tycker jag gele blir snyggare. 

• soffia

Gelen blir mycket mycket snyggare och ser mer naturligt ut, dessutom är det flexiblare än acryl som gärna går rakt av och tar med sig hela nageln om man skulle råka slå i, det gör inte gelen på sammma sätt, om man nu inte råkar fastna till riktigt ordentligt.

• Green

Jag har gelnaglar!
    Trodde aldrig att dom skulle hålla för mitt yrke och hobby men det går kanon! (trädgårdsarbetare och ryttare)
    På tre år har jag förstört en nagel och då fastnade jag rejält i ett fäste till en hängränna.
    Fördelen jag ser med gelenaglar är att man kan göra dom hur häftiga som helst med , färger, inbyggda stenar eller andra dekorationer och dom bygger man in i gelen så dom är lika fina efter en månad.
    Nackdelen är (hos mig iaf) att nageln behöver några veckor på sig att anpassa sig och i början kan nageln försöka stöta bort gelen. Då blir det bubblor och gelen släpper nere vid nagelbanden efter några dagar. Efter mina två första omgångar så var det inge problem längre.

Min rekomendation är därför att välj gärna gel men om du gör det så bör du antingen göra en omgång (3-4 veckor innan) så att naglarna hinner vänja sig. Eller så ska du göra dom samma dag eller dagen innan för det tar ett par dagar innan dom börjar släppa.

• ungbrud

GEL! är bättre för naglarna och snyggare. Håller jättebra, min chef körde länge på akryl men nu har även hon bytt då de inte håller lika bra, har haft gel i 6 månader nu (förstärker 1 (ibland, om jag vart klantig 2 ggr) i månaden. Roligt att byta färg. Sedan är gel lätt att lära sig gör själv, vilket jag håller på med (hobby) på mig själv. Det är inte pulver utan pulver är akryl, gel är som "naglak" som man sätter på nageln i flera lager. Annars är det akryl.

• Dzaga

Halloj Brudar! 
    Jag jobbar som Nagelteknolog(sedan 8 år) och
    1. Gelé (OM den är Syrafri) är MYcket skonsammare för era naglar! och ger ett mycke naturligt resultat(om man INTE sätter tippar Utan Bygger upp naglarna på mallar)

2.  Iochmed att jag jobbar med naglar, är oxå lärare, så skulle jag AVRÅDA folk att HOBBY-göra sina naglar hemma, för det första så är detta kemikalier, som ni inte vet hur man bör handskas med, dem produkter man som privatperson oftast får tag på är inte dom bästa produkterna (innehåller ofta syra och Gud vet vad). 

Vill inte låta som värsta bittet.....bruden =) , men jag Varnar bara inför allergier, eländiga eksem och för alltid skadade naglar.....

Sorry igen, don't hate ME!!! ;)

Lycka till med Naglarna och bröllopet!!! 

Svar på tråden Gelnaglar eller akrylnaglar