• Krila

Inbjudan till bröllopsfest, men inte vigsel?

Vi ska gifta oss utan publik, bara jag och min blivande. Men fest tänkte vi ha i efterhand. Men hur skriver man en sådan inbjudan så gästerna förstår att vi gifter oss innan festen, utan dom? Vi har inte bestämt några datum än, men tror att festen blir inom en månad efter vigseln.

Angående presenter. Vad skriver man där om man inte vill ha några, men bidrag till tex resa kan va trevligt Utan att det låter som att man tigger pengar.

• Svar på tråden Inbjudan till bröllopsfest, men inte vigsel?
  • max alexis

kanske ngt om att ni gifter er på hemlig ort/tidpunk men vill gärna fira med nära och kära. Bröllopsfest xxxx.

• max alexis

glöm inte att ni måste ha två vittnen.

kanske ngt med presenter undanbedes/ vi vill inte ha några presenter men de som  (ändå) vill får gärna sponsra/hjälpa  oss med bidrag till bröllopsresa.

Finns massa bra formuleringar här i forumet.

• Chicita

Den X/ X gifter vi oss i en privat cermoni.

Efter detta vill vi bjuda in Er till middag/ fest
    på XXXXXX kl XXXXX (datum om det inte är samma som ni gifter er).

Er närvaro är allt vi önskar.
    Men om ni ändå vill ge en gåva så blir vi väldigt glada för ett bidrag till den kommande bröllopsresan.

OSA senast X/X

Eventuella tal anmäls till 
    Toastmaster: Namn - telefonnr/ epostadress

• Bmw

Jag och min m2b vart bjudna på en kombinerad midsommar/bröllopsfest där de hade vigt sig borgerligt med bara föräldrarna närvarande tidigare. Vi fick ett brev/inbjudan hem om detta där det stod helt enkelt hur det var.

• SkövdeSophie

Om ni gifter er i stadshuset kan kommunen tillhandahålla vittnen om ni inte vill ha med egna.

• Krila

Vi åker troligtvis till min blivandes hemland. Vet inte säkert hur det funkar där. Men om vi måste ha egna vittnen känner han folk som kan ställa upp. Vi har båda varit gifta tidigare och gifte oss på kommunhuset (Samma kommunhus dessutom) och vill verkligen inte gifta oss där.

Vet någon hur det funkar om vi skulle gifta oss i en annan kommun borgerligt i kommunhus?

• Green

Det ska inte vara några problem att vigas i ett annat kommunhus/kommun.
    Vi funderade på Helsingborg och dom tog 500:- för kommuninnevånare och 1000:- för oss som bodde i annan kommun. Dom ställer inte upp med vittnen heller men alla andra kommuner häromkring gör det så det är nog säkrast att fråga om det.

• Nina555

Jag tycker att man har festen direkt när ni kommer tillbaka tex en limo från arlanda till lokal!!

• Krila

Lite svårt att ha den direkt efter eftersom vi måste förbereda lokalen, maten osv.

Svar på tråden Inbjudan till bröllopsfest, men inte vigsel?